העלמת קמטים על ידי מילוי קמטי הבעה

עור הפנים והצוואר מאבד את האלסטיות הטבעית שלו ככל שמתבגרים ועקב תהליכי ההזדקנות. כתוצאה מתהליך ההזדקנות רמת הקולגן הולכת ופוחתת, רקמות השומן צונחות מטה ומתחילים להיווצר עודפי עור וקמטים שונים בפנים. גם החשיפה הממושכת לשמש ולרוחות גורמת להאצת הזדקנות העור ולהופעת קמטים. עם הגיל והזמן גם שרירי הפנים וההבעה גורמים להיווצרותם של קמטי הבעה, ויש אפשרות להחליק את הקמטים ללא צורך בהתערבות כירורגית.

כדי להעלים את הקמטים שנוצרו בפנים ניתן להזריק חומרים למילוי קמטי הבעה, טיפולי ההזרקות להעלמת קמטים נחשבים להליך האסתטי הנפוץ ביותר בתחום הכירורגיה הפלסטית, בארץ וברחבי העולם.

היווצרות קמטים בעור הפנים

קמטים בפנים נוצרים כתוצאה מתנועת שרירי ההבעה, השרירים נמצאים בשימוש רב ויש תנועה חוזרת ונשנית בשרירי ההבעה, ובשילוב עם הירידה באלסטיות העור, רמת הקולגן הפוחתת והירידה בנפח השומן בעור, מתרחשים תהליכים הגורמים לעור הפנים לא להתיישר לגמרי בסוף תנועת ההבעה, והתוצאה המתקבלת היא קמט.

כדאי לדעת כי קמטי הבעה הם הקמטים המופיעים בפני האדם עקב הבעות מסוימות החוזרות ונשנות, למשל חיוך, כעס, קימוט המצח כאשר חושבים וכדומה. קמטי ההבעה בפנים משווים מראה מבוגר, הקמטים מופיעים בדרך כלל באזור המצח, בצידי הפה ובצידי העיניים, כמו כן קמטי הבעה יכולים להופיע בלחיים ומסביב לשפתיים.

קמטי הבעה עשויים להופיע כבר בגיל צעיר, בממוצע סביב גיל 25, ובמצבים מסוימים ניתן להבחין בקמטים בגיל מוקדם יותר. את הקמטים בפנים מחלקים לשני סוגים עיקריים:

– קמטי הבעה פעילים, בעיקר בשליש העליון של הפנים.
– קמטים יציבים המופיעים בעיקר בשני השלישים התחתונים של הפנים.

הטיפול בשני סוגי הקמטים שונה, וכדי להעלים את קמטי ההבעה והקמטים בשליש העליון של הפנים נהוג להזריק חומרים כמו בוטוקס, בעוד שלהעלמת הקמטים בשני השלישים התחתונים של הפנים מקובל להזריק חומרי מילוי על בסיס חומצה היאלורונית.

טיפולים נפוצים להעלמת קמטים

בשנים האחרונות הפכו טיפולי ההזרקה להחלקת ולהעלמת קמטים בפנים לטרנדיים ולשכיחים מאוד, באמצעות חומרי המילוי ניתן לשנות את מראה הפנים, ללא צורך לעבור תחת סכין המנתחים. טיפולי ההזרקה והטיפולים להעלמת קמטים בפנים הם מהירים ואינם מכאיבים, עם זאת לא תמיד חומרי המילוי יספקו את המענה הנכון והראוי, לכן חשוב לפנות למומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטיקה רפואית המתמחה בין היתר בניתוחי מתיחת פנים מאחר ובשלב מסוים עדיף לעבור ניתוח פולשני למתיחת עור הפנים כדי להשיג את התוצאות הרצויות ולשמור על מראה צעיר ורענן לתקופה ארוכה.

הטיפולים העיקריים להעלמת קמטים הם:

הזרקת בוטוקס (טיפול בבוטוליניום) – הזרקת בוטוקס נועדה להחליש ולהרפות את השרירים שיוצרים את קמטי ההבעה, בעיקר באזור המצח ובצידי העיניים, כלומר בשליש העליון של הפנים.
הזרקת חומי מילוי – מילוי הקמטים באמצעות חומרי מילוי ייעודיים ובטוחים לשימוש כמו שומן עצמי, חומצה היאלורונית, קולגן וכו'.
טיפול פולשני – טיפולים חודרניים ומורכבים יותר כמו ניתוח להרמת הפנים, הרמת גבות ועפעפיים וכו'.

תהליך הטיפול  על ידי מילוי קמטי הבעה

כדי להעלים את קמטי ההבעה המומחה יזריק בוטוקס, רעלן מסוג בוטוליניום טוקסין. הבוטוליניום מדכא את תפקוד שרירי ההבעה, וכאשר השרירים מוקפאים הם אינם גורמים להיווצרות הקמטים במצח, בין הגבות וכדומה. יש להזריק בוטוקס במינון מדויק ובמיקום הנכון כדי להשיג את התוצאות הרצויות ולהבטיח מראה טבעי ואסתטי.

בוטוקס נחשב לפתרון היעיל ביותר להעלמת קמטי הבעה, לעיתים משלבים גם חומרי מילוי להחלקת הקמט. כדי להעלים קמטים אחרים בפנים מקובל להריק חומרי מילוי כמו שומן עצמי וחומצה היאלורונית, את חומרי המילוי מזריקים לאחר מריחת חומרי אלחוש באזורים הרצויים, ומזריקים כמות מדודה ומזערית של חומרים בעדינות ובדיוק רב כדי להשיג את התוצאות הרצויות ללא כאבים ותופעות לוואי, לאחר ההזרקה ניתן לראות את התוצאות ואפשר לחזור לשגרת החיים.

סיבוכים אפשריים

הסיבוכים האפשריים למילוי קמטי הבעה ולהעלמת קמטים אחרים הם:
– נפיחות מקומית באזורי ההזרקה.
– שטפי דם מקומיים הנספגים מעצמם בעור לאחר מספר ימים.
– כאב באזור ההזרקה.
– כאבי ראש במשך יום או יומיים לאחר הזרקת בוטוקס להעלמת קמטי הבעה.
– צניחת עפעפיים כתוצאה משפשוף האזור ופיזור הבוטוקס.

איך אפשר למנוע קמטי הבעה?

הדרך היעילה ביותר להעלמת קמטים היא מניעתית, כלומר יש להימנע מחשיפה ממושכת לשמש, למרוח קרם הגנה בכל יציאה מהבית גם בחורף, להימנע מעישון, למרוח קרמים עשירים בלחות, לשתות הרבה מים, להקפיד על תזונה נכונה ובריאה, להשתמש בתכשירים קוסמטיים המעודדים ייצור קולגן ועוד.

 

התקשרו לייעוץ