חומצה היאלורונית

מאת: דוקטור מנו רובינפור

טיפול בהזרקת חומצה היאלורונית הפך בשנים האחרונות לדרך הנוחה, המהירה והקלה ביותר להשגת המראה הצעיר והרענן, מבלי לעבור תחת הסכין של מנתח פלסטי. כדי לקבל תוצאות טבעיות מושלמות וסימטריות חשוב לבחור נכון את המומחה לטיפולי אסתטיקה, ואם אתן רוצות להשיג מראה טבעי וצעיר יותר – כדאי לכן לעבור הזרקת חומצה היאלורונית למילוי ולהחלקת קמטים ולהשבת נפח רק במרפאה של רופא מתמחה בתחום.
סימני ההזדקנות אשר ניכרים על הפנים כוללים איבוד נפח, דלדול עור, צניחה של הפנים, קמטים וקמטוטים. אם מתחילים בזמן המתאים בטיפול בהזרקות של חומרי מילוי, ניתן להשהות את תהליך ההזדקנות של עור הפנים ולשפר את מראה הפנים, כך שיהיו מורמות, חלקות ומעוצבות יותר.

מידע כללי על הזרקת חומצה היאלורונית

עם השנים וככל שהאדם מתבגר, המאגר הטבעי בגוף של חומצה היאלורונית הולך וקטן, בדיוק כפי שקורה עם קולגן וחלבונים נוספים. העור מאבד מגמישותו, כמו כן הוא מאבד נפח והופך לדק, מקומט ודליל יותר, ורבים סובלים ממראה מבוגר מכפי גילם האמיתי וממראה עייף, כבוי וחסר ברק.
כמו כן, עישון וחשיפה לשמש מחמירות את המצב.

הזרקות של בוטוקס וחומרי מילוי הן כלי נהדר ויעיל במיוחד לשיפור מראה הפנים, טשטוש קמטים, מילוי נפחים והענקת מראה צעיר יותר. יש להתחיל בשגרת טיפולי הזרקות כבר בגיל 30 – וליהנות ממראה פנים צעיר ורענן בעזרת חומרי מילוי ידידותיים שאינם פוגעים בבריאות.
הפריצה הגדולה של השנים האחרונות בתחום הרפואה האסתטית היא ללא ספק השימוש בחומצה היאלורונית .

הזרקת חומצה היאלורונית מוסיפה לחות לעור והחומצה משמשת כבסיס לחלבונים כמו קולגן ואלסטין שמעניקים נפח לעור הפנים, חוזק וגמישות. השימוש בחומצה היאלורונית בעולם הרפואה החל כבר בשנת 1970 בפרוצדורות רפואיות שונות כמו ניתוחי עיניים, ריפוי רקמות לאחר ניתוחים וגם בטיפולי אורטופדיה. בתחילת שנות ה-2000 החלו להשתמש בחומצה היאלורונית בתחום הרפואה האסתטית והחומר אושר לשימוש על ידי ארגון ה-FDA. כיום החומצה ההיאלורונית משמשת בעיקר כחומר מילוי להחלקת קמטים וכחומר ייעודי להשבת נפח בפנים.
לחומצה היאלורונית יש תכונה ייחודית מאחר והחלקיקים של החומר נקשרים היטב למולקולות מים וכך נוצר האפקט של נפח ולחות בעור, ובנוסף החומצה ההיאלורונית מעודדת ייצור של סיבי אלסטין וקולגן הנחוצים לשמירה על נפח וגמישות תקינה של העור.

התופעה של הזרקת חומצה היאלורונית

חומרי מילוי כמו חומצה היאלורונית או רדיאס מסייעים בהפחתת קמטוטים וקמטים ובהחזרת נפח שאבד. ככל שמתבגרים מאבדים נפח באזורים שונים בפנים, כדוגמת שפתיים, לחיים ובאזור שמתחת לעיניים. כתוצאה מאובדן שומן תת עורי וצניחת רקמות העור עקב גרביטציה, מאבדים נפח בפנים וקו הלסת הופך למטושטש. גם לגנטיקה יש השפעה ישירה על מצב העור והיווצרות קמטים וחריצים עמוקים, וכמובן שעישון, חשיפה ממושכת לשמש ופגעי מזג האוויר משפיעים גם הם על מראה העור והקמטים.
הזרקת חומצה היאלורונית מאפשרת למטופלים, נשים וגברים כאחד, למלא את האזורים שבהם יש אובדן נפח, להילחם בפגעי הזמן והגיל ולהעניק לפנים מראה צעיר ורענן, וזאת ללא התערבות כירורגית וניתוחים מורכבים.

שיטות הטיפול ופירוט על חומרי המילוי השונים

יש מגוון חומרי מילוי לכן חשוב לבחור היטב את החומרים שיתקבלו בגוף המטופל או המטופלת. יש שתי קבוצות עיקריות של חומרי מילוי להזרקה – חומרים העשויים מרכיבים טבעיים וזמניים כמו חומצה היאלורונית, או חומרים קבועים (או חצי קבועים) המבוססים על מרכיבים סינטטיים. חומצה היאלורונית מוגדרת כחומר מילוי זמני, היא מחזיקה מעמד לתקופה של חצי שנה עד שנה, במקרים מסוימים החומר יחזיק מעמד לתקופה ממושכת יותר.
חומרים זמניים כמו חומצה היאלורונית נועדו למילוי נפח ולהעלמת קמטים, לרוב ללא ריאקציה ותגובות בגוף כפי שקורה עם חומרים קבועים, לכן ניתן לשלוט על תגובת הגוף לחומר המילוי ולצפות מראש את תוצאות הטיפול. בהתאם לצורך, אפשר להמיס מהגוף את החומצה ההיאלורונית במצבים של סיבוכים אפשריים, למרות שהחומר בטוח לשימוש ומאושר על ידי ארגוני הבריאות המובילים בארץ ובעולם.

סוגים שונים של חומצה היאלורונית

חומרי מילוי נבדלים זה מזה באיכות, בניקיון החומר, בצפיפות החומר, ולכן יש גם הבדלים בתגובות של הגוף לחומצה ההיאלורונית, ברגישות לחומר ובתופעות לוואי.
יש בשוק מספר רב של חברות המייצרות חומצות היאלורונית, אבל רק חלקן מייצרות חומצה איכותית ברמה גבוהה, ללא חשש לתגובות אלרגיות ועם אפקט לטווח ארוך.
לכל חומצה היאלורונית, יש שימוש שונה, כך שחומר המיועד להשבת נפח בפנים שונה מחומר שמטרתו השבת נפח לשפתיים, יש סוג של חומצה היאלורונית, שמטרתו פיסול אזורים שונים בפנים כמו עצמות לחיים גבוהות, חומר המשמש לאפקט של ליפטינג וכמובן חומר לצורך העלמת קמטים וקמטוטים וכמו כן יש חומר שמטרתו לשפר את מרקם העור מסייע בשיפור צלקות אקנה. במקרים רבים משלבים בטיפול הזרקות של חומרי מילוי נוספים כמו בוטוקס, בהתאם לסוג הקמטים ותוכנית הטיפול המותאמת לרצון של המטופל/ת.

באיזה אזורים מזריקים חומרי מילוי?

להזרקת חומרי מילוי מטרות רבות ומגוונות.
חומרי המילוי שמוזרקים בצדי הפה ובצדי האף, מיועדים לסייע במילוי קמטים. חומרי מילוי המוזרקים לסנטר מיועדים למילוי, הדגשה ועיבוי של הסנטר וכן לעיצובו: עיצוב קו סנטר ועיצוב שקע של הסנטר. חומרי מילוי המוזרקים לעצמות הלחיים מיועדים להדגיש, למלא ולעבות את עצמות הלחיים – ובכך מסייעים לעיצוב הפנים ולהרמת עור צנוח. חומרי מילוי המוזרקים לאזור קו הלסת נועדו להדגיש אותו, כדי ליצור מסגרת לפנים ולטשטש את השמנתן ואת נפילת העור מתחת לקו הלסת, כמו גם את מראה הסנטר הכפול ואזור עור הגרון המקומט והצנוח. חומרי מילוי המוזרקים לשפתיים תורמים לעיצוב, מילוי ומתן נפח לשפתיים.
יש לדעת כי חומרי מילוי אינם מוזרקים רק לפנים, אלא גם לגב כף היד וכך מסייעים לטשטש ולשפר מראה של כף יד מזדקנת.

הכנות לטיפולי הזרקת חומצה היאלורונית

ההכנה לטיפול הזרקת חומצה היאלורונית מתחילה בפגישת הכרות וייעוץ בקליניקה הפרטית של ד"ר מנו רובינפור. במהלך הפגישה מתאמים ציפיות מטיפולי ההזרקה ומקבלים הסברים מפורטים על חומרי המילוי, התהליך עצמו, סוגי חומרים וסיבוכים אפשריים. לאחר פגישת הייעוץ ד"ר רובינפור מתכנן את טיפולי ההזרקה של חומרי המילוי בהתאמה מדויקת לרצון המטופלת, בדגש על המראה הטבעי.

תיאור ומהלך הטיפול

הזרקת חומצה היאלורונית מתבצעת בקליניקה של ד"ר מנו רובינפור, התהליך פשוט, קצר, נקודתי בהתאם לכמות ההזרקות ואזורי הטיפול. לאחר הטיפול ניתן לחזור לשגרה ללא חשש וללא תופעות לוואי.
חשוב לציין כי ניתן לראות את תוצאות הזרקת החומצה ההיאלורונית מייד עם תום הטיפול, לכן אפשר להחליט במקום ומיד לאחר הטיפול האם צריך פעולה נוספת.
לפני ההזרקות מורחים חומרי אלחוש, בטיפול עצמו לא חשים כאב למעט דקירה קטנה ועדינה, לעיתים יש מטופלים ומטופלות המרגישים חוסר נוחות מינימלית ורגעית.

כיצד מבוצע הטיפול בחומצה היאלורונית

חומר המילוי מוזרק לאזור המטופל, חודר מתחת לעור ומתמקם באזור המטופל. החומר ממלא את הקמטים, ממלא נפחים, מרים את העור במקצת – ועל ידי כל אלה, תורם למראה צעיר, חלק, מתוח ואסוף יותר של עור הפנים. בחלוף זמן, חומר זה נספג ונעלם ואתו הולך גם האפקט של הצערת עור הפנים, אשר חוזר להיות כפי שהיה טרם ההזרקה.
עובדה זו הופכת את הטיפול בחומרי מילוי לטיפול ידידותי מאוד. רוב חומרי המילוי מתקבלים על ידי הגוף, לא יוצרים תופעות לוואי ולא גורמים כל נזק לבריאות האדם; לכן ניתן להזריקם ללא חשש.

סיבוכים אפשריים

במקרים מסוימים המטופלים עלולים לסבול מתופעות לוואי יחסית זניחות, שטפי דם קלים באזור ההזרקה שנעלמים תוך כמה ימים. ד"ר רובינפור מציין כי הגוף מגיב בצורה שונה לחומצה ההיאלורונית, לכן התגובות של כל מטופל או מטופלת שונה במעט, וכך גם תופעות הלוואי והסיבוכים האפשריים.
במהלך הטיפול של הזרקת חומצה היאלורונית מחדירים מחט וקנולה, לכן אם הרופא אינו מיומן נגרמת טראומה לרקמות התת עוריות.

מה מייחד שיטת הטיפול של ד"ר רובינפור בחומצה היאלורונית?

ד"ר רובינפור הוא מומחה לכירורגיה פלסטית ולניתוחים אסתטיים, בין היתר הוא מתמחה בטיפולי הזרקות של חומצה היאלורונית ובוטוקס, ובטיפולים וניתוחים מתקדמים ומורכבים באזור הפנים והצוואר. ד"ר רובינפור הוא מחלוצי הרפואה הפלסטית בישראל, הוא מנתח פלסטי מקצועי ובעל ניסיון שנרכש במשך למעלה מ-30 שנה בתחום, עד היום הוא ביצע אלפי ניתוחים פלסטיים מוצלחים ובקליניקה הפרטית שלו ברמת החייל הוא מבצע ניתוחים וטיפולים מתקדמים כמו מתיחת פנים, החלקת והעלמת קמטים באמצעות חומרי מילוי ומגוון טיפולי אסתטיקה נוספים.

ד"ר רובינפור הוא רופא בכיר ומנוסה המתמחה בין היתר בהזרקות של חומרי מילוי, במתיחת פנים וצוואר ובטיפולים נוספים. שיטות הטיפול המתקדמות שלו הפכו מודל לחיקוי.
ראוי לציין כי הניסיון הרב בטיפול הזרקת חומרי מילוי של ד"ר רובינפור מבטיח למטופלים את התוצאות הטובות והבטוחות ביותר. כמנתח פלסטי מנוסה הוא בקיא באנטומיה של עור הפנים לכן טיפולי ההזרקה שלו ללא פגיעה ברקמות.
ד"ר רובינפור דוגל במראה הטבעי והאסתטי, לכן כבר בשלב פגישת הייעוץ המטופלת מקבלת הסברים לגבי תוצאות הטיפול, והמטרה היא להחזיר את המראה הצעיר והטבעי, לכן הצוות בונה תוכנית טיפולים בהתאמה אישית מלאה לכל מטופל או מטופלת, תוך התייחסות לרצונות ולצרכים הייחודיים של המטופלים השונים.

שאלות ותשובות בנושא חומצה היאלורונית

הזרקת חומצה היאלורונית לצורך מילוי והחלקת קמטים מחזיקה מעמד לתקופה של חצי שנה עד שנה. יחד עם זאת, הצלחת הטיפול והתקופה שהוא מחזיק מעמד תלויה רבות במיומנות של הרופא, במצב ואיכות העור, בגנטיקה, בהרגלי עישון וחשיפה לשמש ובבחירה נכונה של חומרים איכותיים.

חומצה היאלורונית היא שחזור של חומר טבעי שהגוף מייצר בעצמו, החומצה נמצאת בגוף בין רקמות החיבור שבתוך העור, זהו חומר דינמי הקיים בגוף כל הזמן, לכן כאשר מזריקים את החומצה ההיאלורונית לגוף לרוב אין תגובות אלרגיות ודחייה של החומר. חומצה היאלורונית נועדה למילוי קמטים ולהשבת נפח באזורים נפולים כתוצאה מפגעי הזמן והגיל. בוטוקס הוא חומר המיוצר במעבדה על ידי חיידקים ונועד למניעת כיווץ שרירים, החומר משתק את השריר ומונע התכווצויות של השריר הגורם לקמט לתקופה של 4-6 חודשים.

טיפולי הזרקת חומצה היאלורונית נחשבים לבטוחים מאוד, לרוב ללא תופעות לוואי וסיבוכים. באופן כללי, הטיפול למילוי קמטים באמצעות חומצה היאלורונית מתאים לנשים ולגברים בכל הגילאים, וההחלטה נתונה למצב הפנים והקמטים, בעיקר קמטים המופיעים בחלק התחתון של הפנים.
לרוב, אין מגבלות מבחינת מצב בריאותי, אבל עם זאת מטופלים הסובלים ממחלות כרוניות, או אנשים הנוטלים נוגדי קרישה מכל סוג שהוא, חייבים ליידע את ד"ר רובינפור על מנת לבחון האם הטיפול מתאים ומומלץ עבורם.

המאמר נכתב על ידי

ד"ר רובינפור הינו מומחה לכירורגיה פלסטית ולרפואה אסתטית, מהמובילים בישראל.
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים אסף הרופא.
מנהל מרפאה לרפואה אסתטית ברמת החייל, בה הוא מציע את כל מגוון הטיפולים המתקדמים בתחום האסתטיקה.
ד"ר רובינפור, ביצע ממרום 30 שנות ניסיון ככירורג פלסטי, את כל מגוון הניתוחים הפלסטיים האפשריים הדורשים ניסיון כירורגי רב, במהלכן פיתח טכניקות עבודה ייחודיות שהפכו מודל לחיקוי.
ד"ר רובינפור מקפיד להשתתף בכנסים והשתלמויות מקצועיים בכירורגיה פלסטית ורפואה אסתטית במרכזים מובילים בארץ ובעולם והוא מעודכן בכל הגישות הניתוחיות והטיפולים האסתטיים. ד"ר רובינפור ביצע עד היום בהצלחה אלפי ניתוחים פלסטיים וטיפולי אסתטיקה, הידע והניסיון הרב שצבר הובילו אותו לפתח טכניקות טיפול חדשניות ומתקדמות שהפכו מודל לחיקוי לרופאים אחרים, במרפאתו הוא מתמחה בין היתר בהזרקת בוטוקס וחומרי מילוי אחרים ובניתוחי מתיחת צוואר וניתוחי פנים.

התקשרו לייעוץ