מילוי שקעים בעיניים

מאת: דוקטור מנו רובינפור

אנשים רבים בשנות ה-30 וה-40 לחייהם סובלים ממראה פנים עייף ונפול, בעקבות שקעים כהים ולא-אסתטיים מתחת לעיניים. ההזדקנות הטבעית של העור גורמת לתופעה של שקעים לא אסתטיים מתחת לעיניים, השקעים נוצרים עקב מבנה בעייתי של עצמות הפנים או מפיגמנטציה.
כאשר התופעה מתרחשת בגילים צעירים (שנות ה-30 וה-40) היא נובעת לרוב מסיבה גנטית, מפיגמנטציה שמכהה את האזור, או מעודף שומן באזור זה הגורם למראה עייף ולא אסתטי. לשמחתנו, הרפואה האסתטית מציעה פתרונות פשוטים, קלים ומהירים יחסית, ומעבר לפתרון הכירורגי והניתוחי, ניתן למלא את השקעים מתחת לעיניים באמצעות הזרקה חומרי מילוי.

למה נוצרים שקעים בעיניים?

עם הגיל והשנים מתרחשת צניחה של העור באזור הלחי העליונה וניתן להבחין בכלי דם המשתקפים דרך העור הדקיק. העור מתחת לעיניים דק והוא דל ברקמת שומן, לכם כתוצאה מתהליך ההזדקנות הטבעי נוצרים שקעים מתחת לעיניים, השקעים יוצרים מראה עייף, מבוגר ולא אסתטי.

הסיבות העיקריות לתופעת השקעים מתחת לעיניים הן:

– הזדקנות טבעית של עור הפנים וצניחתו מטה עם הגיל.
– פיגמנטציה על רקע של חשיפה ממושכת לשמש.
– מבנה של עיניים שקועות המתאפיין בהצללה וכהות מתחת לעיניים.
– איבוד קולגן ואלסטין.
– גנטיקה.
– שינויים הורמונליים.
– תזונה לקויה וחוסר שינה.
– בעיות בזרימת הדם באזור העיניים.

תופעת השקעים בעיניים מחמירה עם הגיל ומטרידה רבים באוכלוסייה. במרפאה של ד"ר רובינפור מציעים שיטות טיפול יעילות ומהירות, מעבר לניתוח, אך הטכניקה נקבעת רק לאחר אבחון מקצועי והתאמת הטיפול וחומרי המילוי לצורך קבלת תוצאות מרשימות ומשביעות רצון.

יש לציין כי רוב המטופלים המגיעים למילוי שקעים בעיניים הם באזור גיל ה-40 לחייהם, אך ניתן לבצע את הטיפול גם בגיל צעיר יותר.

מילוי שקעים בעיניים מתאים למטופלים עם מבנה פנים המאופיין בשקע עמוד בעפעף התחתון עם חוסר התפתחות של עצמות הלחיים, לרוב כתוצאה ממבנה גנטי מולד, ולמטופלים עם שקעים מתחת לעיניים בשילוב שקיות שומן בולטות הסובלים ממראה עייף, כהות באזור העיניים ומראה המדמה עייפות וחוסר בשעות שינה.

ד"ר רובינפור מציע פתרונות יעילים למילוי שקעים בעיניים באמצעות טכניקות חדשניות ואיכותיות, הטיפול מותאם באופן אישי לאחר אבחון ושיחת ייעוץ מקדימה, כאשר הטיפול מותאם לאחר אפיון גורמים כמו גיל, כמות עודפי העור באזור, כמות השומן מתחת לעיניים, מצב העור, דרגת הפיגמנטציה ותוך התייחסות לתוצאה הרצויה על המטופל/ת.

מילוי שקעים בעיניים בשיטת ד"ר רובינפור

כיום יש טכניקות מתקדמות וחדשניות למילוי שקעים מתחת לעיניים, באמצעות הזרקת חומרי מילוי המבוססים על חומצה היאלורונית. הטיפולים החדשניים מבטיחים פתרון אסתטי מרשים לאורך זמן, בין שנתיים לשלוש שנים, ללא צורך בתחזוקה.

מילוי שקעים בעיניים באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית משפר גם את מראה העפעפיים התחתונים ומחזיר את הנפח שאבד עם השנים לאזורים החסרים שנמצאים מתחת לעיניים. ד"ר רובינפור מזריק חומצה היאלורונית ייעודית ואיכותית בלבד, ניתן להזריק את חומר המילוי על ידי מחט דקיקה או קנולה. חשוב לציין כי הזרקת חומרי מילוי לשקעים בעיניים על ידי קנולה דורשת מיומנות גבוהה מאוד והכרות עם המבנה האנטומי של הפנים ואזור העיניים. הזרקת חומרי מילוי בקנולה גורמת לפחות שטפי דם ודימומים וניתן להגיע לרמת דיוק מצוינת, כל עוד הטיפול מבוצע על ידי רופא מומחה כמו ד"ר רובינפור.

בנוסף, ד"ר רובינפור מציע במקרים מסוימים טיפול באמצעות ניתוח, בעיקר במצבים בהם יש עודפי עוד גדולים, שקיות שומן בולטות וכד'. ניתוח בעפעפיים התחתונים נחשב לפתרון מצוין מאחר ובמהלך הטיפול מסירים עודפי עור ושומן, משפרים את מראה ומרקם העור, מהדקים את השריר באזור העפעף התחתון והתוצאה נשמרת לאורך שנים.

הניתוח מתבצע בהרדמה מקומית או כללית, לבחירת המטופל ובהתאם להמלצת הרופא והמרדים, יש אפשרות לעבור את הניתוח באמצעות טשטוש בלבד. הניתוח מעלים את תופעת השקיות השחורות והתלויות מתחת לעיניים.

מומלץ לכל מי שמעוניין לעבור מילוי שקעים בעיניים להתרשם מתמונות לפני ואחרי כדי לבחון את מקצועיות הרופא ואיכות הטיפול והתוצאה. לפניכם תמונות לפני ואחרי של טיפולים למילוי שקעים בעיניים שבוצעו במרפאה שלנו, נשמח להציג בפניכם גם מכתבי המלצות ממטופלים ומטופלות שעברו את הטיפול במרפאה.

מהלך הטיפול למילוי שקעים מתחת לעיניים

טיפול למילוי שקעים בעיניים מתחיל בפגישת ייעוץ ואבחון, ולאחר האבחון בוחרים את הטיפול וחומרי המילוי המתאימים ביותר. את השקעים ממלאים בחומרים ייעודיים המבוססים על חומצה היאלורונית, לרוב החומר כולל גם ויטמינים שונים לשיפור מראה העור. על ידי מחט דקיקה מחדירים את חומר המילוי לאזור השקעים, הטיפול נמשך כרבע שעה עד עשרים דקות, וניתן לראות את התוצאות מיד בסיום הטיפול, אך התוצאה הסופית מתגלה תוך 10 ימים ממועד הטיפול.
ד"ר רובינפור מציע מילוי שקעים בעיניים גם בעזרת קנולה, זו טכניקה הדורשת מיומנות גבוהה במיוחד, ומעטים מהרופאים שולטים בשיטה זו. הזרקת חומרי מילוי באמצעות קנולה עם קצה מעוגל (לעומת המחט) מבטיחה תוצאה מרשימה והמטופלים סובלים פחות מדימום ושטפי דם פוטנציאליים. חשוב להדגיש כי מיומנות הרופא היא קריטית, והזרקת חומרי מילוי על ידי מומחה מאפשרת להשיג גם טשטוש מסוים של השקיות מתחת לעיניים.
במהלך הטיפול ניתן למרוח חומרי אלחוש להפחתת כאבים, יש אפשרות לעבור את הטיפול בהרדמה מקומית. ניתן לחזור לשגרה מלאה יום למחרת הטיפול, וחשוב להקפיד על הנחיות הרופא.

החלמה מטיפול למילוי שקעים בעיניים

ההחלמה מטיפול למילוי שקעים בעיניים באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית היא מהירה, כבר למחרת הטיפול חוזרים לשגרה רגילה, ללא חשש. אחרי הטיפול במרפאה משתחררים הביתה, אפשר לחזור לפעילות שגרתית אך כדאי לנוח בבית יום אחד. לאחר כשבועיים חשוב להגיע לביקורת במרפאה.

סיבוכים אפשריים

יש מספר סיבוכים אפשריים האופייניים לטיפול מילוי שקעים מתחת לעיניים, הסיבוכים האפשריים הם שטפי דם. בעפעפיים התחתונים יש מערכת כלי דם עשירה ורגישה, לכן קיים סיכוי של שטף דם קל באזור, הנעלם מעצמו לאחר מספר ימים.
בשיטת הטיפול הייחודית בה משתמש ד"ר רובינפור, מפחיתים בצורה משמעותית את הסיכוי לשטפי דם, וכך תהליך החזרה לשגרה מהיר ונוח יותר.
הסיבוך השכיח ביותר בו נתקל ד"ר רובינפור מידי יום הוא מטופלים שבאים אליו אחרי שעברו הזרקת יתר על ידי רופא לא מיומן, המטופלים סובלים מנפיחויות, בליטות ושינויי צבע באזור העפעפיים. מטופלים רבים מגיעים למרפאה של ד"ר רובינפור במטרה לתקן את הנזק שנגרם, ויש להמיס את החומר שהוזרק כדי לתקן את הבעיה.
הערה חשובה – מילוי שקעים מתחת לעיניים על ידי גורם לא מיומן מהווה סכנה של ממש ועלולה במקרים מסוימים לגרום לעיוורון.

ניתוחים המומלצים לשילוב עם מילוי שקעים בעיניים

ניתן לשלב ניתוחים נוספים במהלך הטיפול למילוי שקעים בעיניים, כגון: מיני ליפט, מתיחת פנים, הרמת עפעפיים עליונים ועוד.

שאלות ותשובות בנושא מילוי שקעים בעיניים

כאשר טיפולי מילוי השקעים שמתחת לעיניים מתבצעים ביד מקצועית, מנוסה ומיומנת, התוצאה יכולה להישמר למינימום שנתיים.
במידה ומדובר בטיפול בעור עקב בעיית פיגמנטציה, יש להבין שהעור עצמו לא משנה את צבעו בשום שלב, אבל הזוויות החדשות שיוצר ד"ר רובינפור במבנה 'השקעים' שמתחת לעין, יוצרות דרך משחק חדשה של אור וצל על הפנים.

שקעים מתחת לעיניים עלולים להופיע בכל גיל, אבל ד"ר רובינפור ממליץ לדחות את הטיפול בתופעה לעשור השלישי של החיים, סביב עשור זה, העור מתחיל לאבד מזוהרו הטבעי ולהתבגר, ותופעה זו מתחילה, או ממשיכה, להפריע למראה החיצוני של אותו האדם.

הטיפול כולו נמשך כעשרים דקות, ואינו דורש כל הכנה מוקדמת מהמטופל.
יש ליידע את ד"ר רובינפור במקרה של נטילת אספירין, או נוגדי קרישה מכל סוג שהוא

עקרונית, הטיפול אינו מסוכן, ולרוב מתבצע ללא בעיות מיוחדות.
תופעות לוואי שכן עלולות להתרחש הן שטפי דם עקב הזרקה לא נכונה.
יש להקפיד מאוד על כמות החומר המוזרק לאזור, היות והזרקה מוגזמת של חומר מילוי עלולה לפגוע בתפקוד הלימפתי באזור הלחיים, ולכן יש לבחור לטיפול זה אך ורק ברופא מיומן ומנוסה ביותר בסוג זה של טיפול.
לרוב ניתן יהיה לחזור לשיגרה מלאה כבר יום למחרת הטיפול וליהנות ממראה עיניים רענן ומחודש.

המאמר נכתב על ידי

ד"ר רובינפור הינו מומחה לכירורגיה פלסטית ולרפואה אסתטית, מהמובילים בישראל.
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים אסף הרופא.
מנהל מרפאה לרפואה אסתטית ברמת החייל, בה הוא מציע את כל מגוון הטיפולים המתקדמים בתחום האסתטיקה.
ד"ר רובינפור, ביצע ממרום 30 שנות ניסיון ככירורג פלסטי, את כל מגוון הניתוחים הפלסטיים האפשריים הדורשים ניסיון כירורגי רב, במהלכן פיתח טכניקות עבודה ייחודיות שהפכו מודל לחיקוי.
ד"ר רובינפור מקפיד להשתתף בכנסים והשתלמויות מקצועיים בכירורגיה פלסטית ורפואה אסתטית במרכזים מובילים בארץ ובעולם והוא מעודכן בכל הגישות הניתוחיות והטיפולים האסתטיים.

ד"ר רובינפור ביצע עד היום בהצלחה אלפי ניתוחים פלסטיים וטיפולי אסתטיקה, הידע והניסיון הרב שצבר הובילו אותו לפתח טכניקות טיפול חדשניות ומתקדמות שהפכו מודל לחיקוי לרופאים אחרים, במרפאתו הוא מתמחה בין היתר בהזרקת בוטוקס וחומרי מילוי אחרים ובניתוחי מתיחת צוואר וניתוחי פנים.

התקשרו לייעוץ