עיצוב קו לסת ללא ניתוח

ד"ר מנו רובינפור

קו הלסת של נשים וגברים הולך ומשתנה עם הגיל, ומאחר שיש לקו הלסת חשיבות רבה במראה הפנים, רבים מעוניינים לעצב את האזור ללא ניתוח. התופעה השכיחה של קו לסת רפוי גורמת לסבל רב עבור נשים וגברים בכל הגילים, ורפיון עור ושרירים באזור זה גורם לטשטוש של קו הלסת ולמראה מבוגר, עייף ועצוב.

חשוב לדעת כי קו לסת מודגש מגדיר היטב את הגבול שבין הפנים לצוואר, לכן נשים וגברים שסימני הגיל מתחילים להופיע אצלם כבר בעשור השלישי לחייהם מעוניינים להדגיש את קן הלסת ולהשיג פרופורציה בין גובה ורוחב הסנטר למראה הפנים. יחד עם זאת, רבים מהמטופלים והמטופלות אינם מעוניינים לעבור ניתוח כירורגי על כל המשתמע מכך, לכן הפתרון הנכון עבורם הוא טיפול אסתטי המבוסס על הזרקת חומרי מילוי ללא הליך פולשני כירורגי.

טיפול אסתטי פופולרי ומבוקש

הטיפול האסתטי של עיצוב קו לסת ללא ניתוח באמצעות הזרקת חומרי מילוי כמו חומצה היאלורונית, רדיאס ובהתאם לצורך גם בוטוקס – הוא אחד מטיפולי האסתטיקה הפופולריים והמבוקשים ביותר. קו הלסת הוא הקו שמשתרע ממרכז הסנטר ועד זווית תנוך האוזן, הקו מפריד בין הצוואר לפנים.

מטרת הטיפול הלא פולשני היא לתקן ולעצב את קו הלסת, להשיג מראה פרופורציונלי וטבעי ולשפר את מראה הפנים. הטיפול להדגשת קו הלסת ללא ניתוח מתאים לנשים ולגברים בכל גיל, כלומר למטופלים ולמטופלות המעוניינים לשפר את מראה הפנים שלהם. הטיפול מהיר וקצר, באמצעותו ניתן להגיע לתוצאות מרשימות ומיידיות ללא כל התערבות כירורגית ותקופת החלמה ממושכת.

ראוי לציין כי קו הלסת משתנה עם השנים והגיל כתוצאה מתהליכי הזדקנות העור.

התבגרות העור גורמת לנפילה של עור הפנים ולחוסר פרופורציה בין קו הלסת למראה הפנים הכללי. אגב, המודל לצוואר מתוח ולקו לסת מודגש מגיע עוד מהעת העתיקה, בגלל קו הלסת המודגש של המלכה המצרית נפרטיטי שהייתה ידועה בשל הפרוטומה המפורסמת שלה. קו הלסת שלה שימש כמודל יופי בעת העתיקה וגם כיום בעידן המודרני.

מהן הסיבות העיקריות לעיצוב קו לסת ללא ניתוח?

הסיבות המרכזיות לעיצוב קו לסת ללא ניתוח הן:

רפיון רקמות רכות – עם הגיל רקמת העור הופכת לרפויה ומתחילה נפילה של עור הפנים הגורמת למראה עייף, מבוגר ועצוב.
ייצור מופחת של קולגן ואלסטין – ככל שמתבגרים הגוף מייצר פחות קולגן ואלסטין לכן עור הפנים מאבד מגמישותו.
רפיון שרירים (טונוס) – עם הגיל מתחיל רפיון של שרירי הגוף והפנים, והשרירים מתארכים וגורמים לנפילת העור בפנים.
נסיגת עצמות לחיים – אחת התופעות שמאפיינות את הגיל היא נסיגת עצמות הלחיים ככל שמתבגרים. עם השנים וככל שמתבגרים עצם הלחי ועצם הסנטר מצטמקות בגלל ספיגה.
מראה של "בולדוג" – השינוי בקו הלסת בשילוב נפילת העור ואובדן טונוס בשרירי הפנים עשויים לגרום למראה של כלב בולדוג, כלומר מראה זועף ועייף.

למי מתאים עיצוב קו לסת ללא ניתוח?


• מטופלים (וכמובן גם מטופלות) הסובלים מרפיון ומנפילת עור הפנים.
• מטופלים הסובלים מרפיון בשרירי הפנים ומנסיגה של עצמות הלחיים.
• מטופלים בעלי מבנה סנטר קצר מלידה או מקו לסת שאינו מוגדר (קו לסת מטושטש).

בשנים האחרונות הטיפול הפך למבוקש מאוד ובנוסף גיל המטופלים יורד באופן הדרגתי. אם בעבר המבוגרים הגיעו למרפאות כדי לעבור טיפול לעיצוב קו הלסת כיום ניתן לראות יותר נשים וגברים בשנות ה-30 לחייהם שעוברים את הטיפול.

הטיפול האסתטי לעיצוב ולהדגשת קו הלסת מהווה חלופה בטוחה למטופלים ולמטופלות בכל גיל אשר אינם מעוניינים בניתוח. הטיפול מאפשר להם להשיג מראה פנים צעיר ומפוסל. במרפאה של ד"ר רובינפור מתמחים בטכניקה זו ומציעים טיפול ייחודי באמצעות קנולה ובחירה מדויקת של חומרי המילוי ופיסול הפנים.

תהליך עיצוב קו לסת ללא ניתוח

יש שיטות שונות לעיצוב קו לסת ללא ניתוח. ד"ר רובינפור פיתח טכניקה ייחודית ואיכותית יותר ללא מעורבות כירורגית. הטיפול האסתטי ללא ניתח מתבצע במרפאה בהרדמה מקומית בלבד, זהו טיפול מהיר ללא כאבים עם תוצאות מיידיות.

ד"ר רובינפור בוחן ומנתח את נתוני מבנה הפנים של המטופלת (או המטופל) על מנת לתכנן את הטיפול ולבחור את השיטה הנכונה בהתאם לנתוני המטופלת כמו גיל, מצב עור הפנים והצוואר, מצב הסנטר, נסיגת עצמות לחיי וסנטר, משקל והיסטוריה רפואית. הטיפול הייחודי מתבצע באמצעות קנולה כדי להפחית את הכאבים בזמן הטיפול ולהימנע משטפי דם באזור ההזרקה.

במהלך הטיפול הרופא מחדיר את הקנולה ומזריק חומצה היאלורונית או רדיאס, וכדי לפסל את האזור ד"ר רובינפור משלב הזרקת בוטוקס לאורך קו הלסת.

הבוטוקס הוא רעלן המשתק את שריר הפלטיזמה וכך משיגים תוצאה מרשימה של קו לסת מתוח ומודגש. היתרון בשיטה זו הוא התוצאה המיידית, הפחתת רמת הכאב והאפשרות לתקן את אזור הסנטר האחורי יחד עם עיצוב קו הלסת.

מה ההבדל בין ניתוח לבין עיצוב קו לסת באמצעות הזרקת חומרי מילוי? מתי כדאי לשקול ניתוח?

ניתוח לעיצוב קו הלסת מחייב הכנות ובדיקות מקדימות, זהו הליך כירורגי לכל דבר ועל כל המשתמע ממנו, לכן ישנם סיכונים ונדרשת תקופת החלמה ארוכה יחסית. הניתוח מומלץ כאשר יש נפילה משמעותית של עור הפנים, כלומר עודפי עור משמעותיים, בדרך כלל בגיל מבוגר יותר. לכן, בגיל מבוגר לרוב ההמלצה תהיה לעבור ניתוח מתיחת פנים כדי להשיג תוצאות אופטימליות ומרשימות לאורך שנים.

הזרקת חומרי מילוי היא טכניקה מהירה וללא סיבוכים מיותרים לעיצוב ולפיסול קו הלסת. הטיפול מהיר ופשוט, ללא כאבים, וניתן להבחין בתוצאות נראות לעין באופן מיידי, וההחלמה מהירה מאוד.

באילו מקרים ד"ר רובינפור ממליץ על הזרקת חומרי מילוי לעיצוב קו לסת?

ד"ר רובינפור ממליץ על טיפול אסתטי לעיצוב קו לסת ללא ניתוח באמצעות הזרקת חומרי מילוי למטופלים ולמטופלות שגילם/ן צעיר, כלומר במקרים של נפילה קלה של קו הלסת כאשר אין שינויים משמעותיים במראה הצוואר.

בתוך כך, עיצוב קו הלסת באמצעות הזרקת חומרי מילוי מתאימה גם למטופלים שאינם יכולים לעבור ניתוח, מסיבות בריאותיות שונות, וגם למי שמעוניין לדחות את ההליך הכירורגי ככל שניתן.

הטיפול האסתטי בהזרקת חומרי מילוי אינו מתאים לאנשים הנוטלים תרופות לדילול דם (נדרשת תקופת המתנה בה אין להשתמש בתרופה לדילול הדם) ולכל מיש שיש לו נפילת עור פנים משמעותית, בדרך כלל בגיל מבוגר.

הכנה לטיפול

אין צורך בהכנה מיוחדת לקראת הטיפול האסתטי. הזרקת חומרי מילוי לעיצוב ולפיסול קו הלסת מבטיחה יתרונות רבים מאחר שזהו טיפול מהיר ובטוח, ללא כאב והתוצאות ניכרות לעין באופן מיידי.

באילו מקרים ד"ר רובינפור מזריק חומצה היאלורונית ומתי הוא מחליט על הזרקת רדיאס?

במרפאה של ד"ר רובינפור מעצבים את קו הלסת באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית או הזרקת רדיאס. בחירת חומרי המילוי מושפעת מסוג וממבנה עור הפנים ומעובי רקמת העור. למטופלים עם עור עבה, בעיקר גברים, מקובל להזריק רדיאס כדי להשיג תוצאות אופטימליות, ולמטופלים עם עור פנים עדין, בעיקר נשים, מזריקים חומצה היאלורונית מרוכזת.

בשנים האחרונות יש חומר מילוי חדש ואיכותי הנקרא הרמוניקה, זהו חומרי מילוי המשלב בין חומצה היאלורונית לרדיאס, ובהתאם לצורך ד"ר רובינפור יזריק הרמוניקה על מנת להשיג את התוצאות המרשימות והאופטימליות ביותר.

התאוששות והחלמה

ניתן לחזור לשגרה רגילה ומלאה מיד לאחר הזרקת חומרי מילוי לעיצוב קו הלסת. ההתאוששות קלה ואין צורך בתקופת החלמה בבית.

כמה זמן התוצאות נשמרות?

תוצאות הטיפול האסתטי נשמרות בדרך כלל לשנה, ואחרי שנה אפשר לחזור על הטיפול. אם מקפידים על הטיפול אחת לשנה התוצאות נשמרות לאורך זמן וכך אפשר לדחות את ההליך הכירורגי.

סיבוכים אפשריים

במקרים מסוימים סובלים משטפי דם קלים באזור המוזרק, הם חולפים מאליהם בתוך מספר ימים.

שאלות ותשובות בנושא עיצוב קו לסת ללא ניתוח

ד"ר רובינפור ממליץ על טיפול אסתטי לעיצוב קו לסת ללא ניתוח ובאמצעות הזרקת חומרי מילוי למטופלים ולמטופלות שגילם/ן צעיר, כלומר במקרים של נפילה קלה של קו הלסת כאשר אין שינויים משמעותיים במראה הצוואר.

תוצאות הטיפול האסתטי נשמרות בדרך כלל לשנה, ואחרי שנה אפשר לחזור על הטיפול. אם מקפידים על הטיפול אחת לשנה התוצאות נשמרות לאורך זמן וכך אפשר לדחות את ההליך הכירורגי.

ד"ר רובינפור מטפל בחומרי מילוי הבטוחים ביותר המאושרים על ידי משרד הבריאות וFDA האמריקאי

ד"ר רובינפור מסביר על הזרקות לעיצוב קו הלסת

נגן וידאו

ד"ר רובינפור הינו מומחה לכירורגיה פלסטית ולרפואה אסתטית, מהמובילים בישראל.
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים אסף הרופא.

מנהל מרפאה לרפואה אסתטית ברמת החייל, בה הוא מציע את כל מגוון הטיפולים המתקדמים בתחום האסתטיקה.

ד"ר רובינפור, ביצע ממרום 30 שנות ניסיון ככירורג פלסטי, את כל מגוון הניתוחים הפלסטיים האפשריים הדורשים ניסיון כירורגי רב, במהלכן פיתח טכניקות עבודה ייחודיות שהפכו מודל לחיקוי.

ד"ר רובינפור מקפיד להשתתף בכנסים והשתלמויות מקצועיים בכירורגיה פלסטית ורפואה אסתטית במרכזים מובילים בארץ ובעולם והוא מעודכן בכל הגישות הניתוחיות והטיפולים האסתטיים. ד"ר רובינפור ביצע עד היום בהצלחה אלפי ניתוחים פלסטיים וטיפולי אסתטיקה, הידע והניסיון הרב שצבר הובילו אותו לפתח טכניקות טיפול חדשניות ומתקדמות.

טיפולי הזרקות של חומרי מילוי להצערת עור הפנים, בשימוש החומרים המתקדמים והבטוחים ביותר, מתבצעים במרפאה של ד"ר רובינפור ברחוב הברזל ברמת החייל.

התקשרו לייעוץ