דיפ פליין פייס ליפט - הרמת פנים וצוואר בשיטה ייחודית

ד"ר מנו רובינפור

ככל שהשנים חולפות, נשים וגברים כאחד סובלים ממראה של פנים עייפות ונפולות, וכיום הם פונים לטיפולי ולניתוחי האסתטיקה המציעים להם פתרונות איכותיים ומתקדמים. כדאי לדעת כי תחום ניתוחי הפנים והצוואר, עבר מתיחה של ממש וכיום יש שיטות מתקדמות לניתוחי פנים וצוואר, כאשר אחת מהשיטות המתקדמות ביותר, בעשור האחרון, נקראת דיפ ליין פייס ליפט, באנגלית Deep Plane Face Lift.

בניתוח להרמת הפנים והצוואר בשיטת Deep Plane מתמקדים במישור העמוק ביותר של העור והרקמות, ומעבר למתיחת עור הפנים ההליך הכירורגי כולל גם הרמה של שרירי הפנים בשכבות העמוקות וכך מגיעים לתוצאה מקסימלית ולמראה טבעי, אופטימלי ומרשים מאוד.

בשנות ה-70 של המאה הקודמת החלו רופאים מפריז לפתח טכניקה חדשנית לניתוח מתיחת פנים, הם תיארו שיטה חדשנית המשלבת מתיחת שרירי עור בשכבות העמוקות עם מתיחת עור הפנים, והתוצאות שהם השיגו היו מרשימות והן עוררו עניין רב בעולם הכירורגיה הפלסטית. הטכניקה החדשה עברה שינויים דרסטיים לאורך השנים ובשנת 1990 Sam Hamra היה הראשון לתאר את שיטת הניתוח בטכניקת Deep Plane Face Lift.

ד"ר רובינפור מאמין גדול בשיטה החדשנית, באמצעותה ניתן לקבל תוצאה מקסימאלית במראה הפנים וצוואר.

חשוב להבין כי השיטה מאפשרת להתאים את הניתוח לכל מטופל ומטופלת, על סמך פרמטרים כגון: גיל, נתוני עור הפנים, מצב העור, מצב בריאותי כללי, אורח חיים ועוד. הצלחת הניתוח בשיטה ייחודית זו תלויה בידע ובמקצועיות של המנתח וחייבים להכיר לעומק את האנטומיה של עור הפנים והצוואר.

עדיין לא כל כירורג פלסטי מיישם את שיטת Deep Plane וזאת עקב הידע והמומחיות הנדרשים במבנה האנטומי של עור הפנים,

ראוי לציין כי למרות התוצאות המרשימות בשיטה זו הטכניקה מיושמת בארץ רק בקרב מנתחים פלסטיים בודדים המתמחים בניתוחי פנים.

ד"ר רובינפור ככירורג פלסטי, עם ניסיון של 30 שנה בניתוחי פנים ומומחיות מעמיקה באנטומיה של הפנים, וטכניקות עבודה ייחודיות אימץ את השיטה לפני מספר שנים, עם תוצאות מצוינות.

מהו Deep Plane Face Lift וכיצד מתבצע הניתוח?

בעולם הפלסטיקה יש מגוון שיטות לניתוח מתיחת פנים וצוואר, כאשר הדרגה הגבוהה ביותר היא השיטה המבוססת על דיפ פליין פייס ליפט. בהליך הניתוחי מבצעים הרמה של עור הפנים במקביל להרמת שרירי עור הפנים. לפני ההליך הכירורגי, ד"ר רובינפור מקפיד על שלבי ההכנה והתכנון המדוקדק לקראת הניתוח, כמובן בהתאם למצב המטופל/ת ותוך תיאום ציפיות.

בשלב הראשון להליך הניתוחי הרופא מפריד את עור הפנים והצוואר, ובשלב השני הוא מבצע הרמה של שרירי עור הפנים בשכבות העור העמוקות ביותר. ההליך הייחודי מאפשר להרים את שרירי עור הפנים והצוואר בדרך היעילה ביותר, ולאחר הרמת השרירים כלפי מעלה, ניתן לקבע את השרירים לעצמות הפנים או לקבע אותם ברקמות העמוקות מאחורי האוזן. תוך כדי הרמת ומתיחת שרירי עור הפנים והצוואר אפשר להפחית את עוצמת המתיחה של העור מעל השריר וכך למעשה מפחיתים את המתח מעור הפנים וניתן להגיע למראה טבעי ומרשים יותר.

ד"ר רובינפור מסביר כי ניתוח בטכניקת Deep Plane Face Lift הוא הליך כירורגי שכיח למדי, זהו ניתוח לא מסובך האורך כשלוש שעות, ומבצעים את הניתוח בהרדמה מלאה.

מהו Deep Plane Face Lift וכיצד מתבצע הניתוח?

Deep Plane Face Lift. – שיטה חדשנית ומתקדמת למתיחת פנים וצוואר

בגישת Deep Plane מבצעים מתיחה של שרירי הפנים בדרגות שונות.

בשלב הראשון, ד"ר רובינפור מבצע הפרדה של עור הפנים הצוואר, ובשלב השני מתבצעת הרמה ומתיחת של שרירי הפנים והצוואר בשכבות העור העמוקות ביותר. ההליך הייחודי מאפשר למתוח את שרירי עור הפנים והצוואר בדרך היעילה ביותר,

ולאחר מתיחת השרירים, ד"ר רובינפור מקבע את השרירים לעצמות הפנים או ברקמות העמוקות מאחורי האוזן.

Deep Plane בשיטת ד"ר רובינפור מאפשרת שליטה על מידת המתיחה של עור הפנים והצוואר, ומאפשר להגיע למראה טבעי ומרשים יותר.

ניתוח בטכניקת Deep Plane Face Lift הוא הליך כירורגי שכיח למדי, ולא מסובך האורך כשלוש עד ארבע שעות ומתבצע בהרדמה מלאה.

הכנה לניתוח

כל מועמד/ת לניתוח Deep Plane Face Lift חייב לעבור מספר בדיקות כלליות במסגרת שלבי ההכנה לניתוח. יש ליידע את ד"ר רובינפור

על היסטוריית מחלות וניתוחים,

חל איסור מוחלט על עישון כחודש לפני ההליך הכירורגי, וחודש אחרי הניתוח.

לפני ההליך הכירורגי, ד"ר רובינפור נפגש אישית עם כל מטופל ומטופלת ומסביר על ההליך הניתוחי, יתרונות וחסרונות, תוך תיאום ציפיות עם כל מטופל ומטופלת.

היתרונות העיקריים של ניתוח בשיטת Deep Plane Face Lift הינם:

השיטה מאפשרת מתיחה אופטימאלית של שרירי עור הפנים והצוואר, גם בשכבות העור העמוקות ביותר.
• שיטה זו מאפשרת להגיע למראה הטבעי ביותר בהשוואה לתוצאות של שיטות אחרות.

• השיטה מאפשרת לעצב את קו המתאר של הפנים ואת קו הלסת,

· בשיטה המתקדמת של Deep Plane מאפשרת שהתוצאות יישמרו לאורך זמן רב ואורך החיים של שרירי עור הפני והצוואר ארוך יותר משמעותית.

סיבוכים אפשריים

בכל ניתוח ישנם סיבוכים אפשריים, וגם בשיטה זו ייתכנו סיבוכים בדרגות שונות, כגון:
• דימום תת עורי (נדיר).
• פגיעה זמנית בעצב וחוסר תחושה בקדמת האוזן.
• פגיעה בעצב התנועתי (נדיר).
• שטפי דם החולפים מעצמם תוך שבועיים.

חשוב לציין שרוב התופעות הן תופעות טבעיות, הנעלמות לאורך הזמן

לקראת הניתוח מומלץ לצבוע את השיער, בהתאם לצורך ולרצון, מאחר שאחרי הניתוח אסור לצבוע את השיער לפחות שלושה שבועות. כמו כן, יש לצום 8-6 שעות לפני יום הניתוח ויש לפעול בהתאם להנחיות הרופא המנתח.

מתי רואים תוצאות סופיות של הניתוח?

את תוצאות הניתוח רואים כבר לאחר כחודש ממועד ההליך הכירורגי.

למי מיועדת שיטת Deep Plane

הניתוח מיועד לנשים ולגברים בכל גיל. בדרך כלל מבצעים אותו כאשר מבחינים בנפילה דרסטית של עור הפנים והצוואר וברפיון משמעתי של שרירי עור הפנים והצוואר.

הניתוח בגישה זו אינו מתאים לאנשים מעשנים ולמי שמקבל טיפול תרופתי הכולל מדללי דם, כולל אנשים הסובלים מלחץ דם לא מבוקר. כמו כן, מועמדים ומועמדות לניתוח המפתחים ציפיות מוגזמות לא יתקבלו לניתוח זה.

מי לא יכול לעבור את הניתוח?

הניתוח בגישה זו אינו מתאים לאנשים מעשנים ולמי שמקבל טיפול תרופתי הכולל מדללי דם, כולל אנשים הסובלים מלחץ דם לא מבוקר. כמו כן, מועמדים ומועמדות לניתוח המפתחים ציפיות מוגזמות לא מתאימים לניתוח זה.

כמה זמן תוצאות הניתוח מחזיקות מעמד?

תוצאות הניתוח בשיטה זו נשמרות כ-10 שנים בממוצע. התוצאות טבעיות ומרשימות כל עוד עוברים את הניתוח אצל רופא פלסטי מומחה בניתוחי פנים.

כיצד ניתן לשמר את תוצאות הניתוח?

לאורך השנים חלים שינויים טבעיים בעור הפנים כגון אובדן נפח וחוסר בקולגן, מדובר בתהליכים טבעיים המתרחשים בעקבות הזדקנות עור הפנים והן כתוצאה מתנודות במשקל ובגלל אורח החיים.

לכן, כדי לשמר את תוצאות הניתוח למשך זמן ממושך יותר,
מומלץ לשלב טיפולי פנים משלימים כמו הזרקת חומצה היאלורונית, בוטוקס, או סקולפטרה – טיפול חדשני ואיכותי התופס תאוצה בשנים האחרונות מאחר שהוא מאפשר להשיב נפח ולשחזר קולגן גם בשכבות התת עוריות. הזרקת סקולפטרה כדאי להתחיל כשנתיים עד שלוש שנים מיום הניתוח, ומומלץ להקפיד על שגרת הזרקות כדי לשמר את מראה עור הפנים.

מתי ניתן לחפוף שיער?

טרם השחרור הביתה, חופפים את שיער המטופלת.

החלמה והתאוששות לאחר הניתוח

ההחלמה מהניתוח אורכת כשבועיים עד שלושה שבועות.

אפשר לחפוף את השיער יום למחרת הניתוח, עדיף במרפאה לפני השחרור הביתה.

ממה צריך להימנע

יש להימנע בתקופת ההחלמה מפעילות פיזית וגופנית מאומצת,

להימנע מחשיפה לשמש במשך כ-3 שבועות

ואין לעשן לפחות חודש מיום הניתוח. בנוסף, חשוב למרוח קרם הגנה על עור הפנים לפני כל יציאה מהבית.

שאלות ותשובות בנושא דיפ פליין פייס ליפט

טכניקת ניתוח וותיקה יחסית, אך בשנים האחרונות הגישה הופכת לפופולרית יותר בקרב המנתחים, בעיקר בגלל היתרונות של הניתוח והתוצאות שניתן להשיג.

תוצאות הניתוח בשיטה זו נשמרות כ-10 שנים בממוצע. התוצאות טבעיות ומרשימות כל עוד עוברים את הניתוח אצל רופא פלסטי מומחה בניתוחי פנים.

ד"ר רובינפור הינו מומחה לכירורגיה פלסטית ולרפואה אסתטית, מהמובילים בישראל.
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים אסף הרופא.

מנהל מרפאה לרפואה אסתטית ברמת החייל, בה הוא מציע את כל מגוון הטיפולים המתקדמים בתחום האסתטיקה.

ד"ר רובינפור, ביצע ממרום 30 שנות ניסיון ככירורג פלסטי, את כל מגוון הניתוחים הפלסטיים האפשריים הדורשים ניסיון כירורגי רב, במהלכן פיתח טכניקות עבודה ייחודיות שהפכו מודל לחיקוי.

ד"ר רובינפור מקפיד להשתתף בכנסים והשתלמויות מקצועיים בכירורגיה פלסטית ורפואה אסתטית במרכזים מובילים בארץ ובעולם והוא מעודכן בכל הגישות הניתוחיות והטיפולים האסתטיים. ד"ר רובינפור ביצע עד היום בהצלחה אלפי ניתוחים פלסטיים וטיפולי אסתטיקה, הידע והניסיון הרב שצבר הובילו אותו לפתח טכניקות טיפול חדשניות ומתקדמות.

טיפולי הזרקות של חומרי מילוי להצערת עור הפנים, בשימוש החומרים המתקדמים והבטוחים ביותר, מתבצעים במרפאה של ד"ר רובינפור ברחוב הברזל ברמת החייל.

התקשרו לייעוץ