הזרקת שומן לחזה

ד"ר מנו רובינפור

בשנים האחרונות השכיחות של ניתוחי חזה נמצאת במגמת עלייה, וכיום יש מגוון ניתוחי חזה נפוצים כמו הגדלת חזה, הקטנת חזה, הרמת חזה והזרקת שומן עצמי להגדלת השדיים. מאחר שיש לא מעט נשים שאינן מעוניינות בהגדלת חזה באמצעות שתלים ויש נשים רבות שמעוניינות להוציא את שתלי הסיליקון אך לשמור על מראה החזה שלהן – כדאי להכיר את שיטת הזרקת השומן לחזה בגישה המתקדמת של ד"ר רובינפור.

מהי הזרקת שומן לחזה?

השיטה להזרקת שומן עצמי לעיצוב ולמילוי השדיים החלה כשיטה לשחזור השד לאחר כריתה וכתוספת משלימה לניתוח לצורך שחזור השד במקרה של חוסר רקמה. במרוצת השנים השיטה התפתחה כהליך חלופי להגדלת חזה, במיוחד לאחר שנשים החלו לחשוש משתלי הסיליקון ומהימצאות של גוף זר בגופן, בין היתר בגלל סיכון הדליפה מהשתל. כמו כן, מחקרים שונים פורסמו בנושא סיכוני שתלי הסיליקון, למרות שלא הוכח קשר ישיר בין השתלים לבין תופעות כמו דלקת פרטים וכאבי ראש.

לכן, נשים החלו לחפש שיטות חדשות לניתוחי חזה, בין היתר בגלל הקופסית מסביב לשתל והתקשות השד, ומנתחים פלסטיים החלו לקדם טיפולי הגדלת חזה באמצעות הזרקת שומן עצמי לשדיים.

 

מאילו אזורים שואבים שומן עצמי להגדלת החזה הנשי?

ברוב המקרים שואבים שומן עצמי מאזור הבטן, המותניים והירכיים, אך ניתן להשתמש בשומן עצמי מאזורים אחרים בגוף, על פי רצונה של המטופלת.

תהליך הניתוח להזרקת שומן עצמי בשדיים

ניתוח הזרקת שומן עצמי לחזה מתבצע בהרדמה כללית ומתאים לנשים המעוניינות להגדיל את נפח שדיהן בצורה מינורית יחסית. חשוב לציין כי ד"ר רובינפור פיתח שיטה חדשנית וייחודית בה מרדימים את המטופלת בטכניקה ייחודית הממזערת את הכאב לאחר הניתוח ומקצרת את ההתאוששות אחרי הניתוח. בניתוח עצמו מעצבים את מראה השדיים על פי התוכנית שנקבעה מראש והמטרה היא חזה נשי במראה ובמגע טבעי.

יתרונות השיטה:

• הגוף אינו מתייחס לשומן העצמי כגוף זר, לכן הסיכון להתפתחות קופסית ומחלות שונות כמו ALCL-BIA נמוך.

• תוצאה טבעית ומגע נעים יותר.

• שאיבת שומן מאזורים לא רצויים בגוף – המטופלת מרוויחה שתי ציפורים במכה אחת.

• פתרון מצוין לנשים אחר לידה המעוניינות להחזיר לשד נפח שהתרוקן לאחר לידה והנקה. 

• לא מסתכנים  עם שתלי סיליקון.

• הניתוח אינו כולל חתכים לכן אין צלקת.

• התאוששות מהירה וקלה יחסית לאחר ההליך הכירורגי.

חסרונות השיטה:

• הגבלה מבחינת נפח השד וכמות השומן שניתן להזריק לשדיים.

 

מתי רואים את התוצאה הסופית של הזרקת שומן לחזה?

התוצאה הסופית לאחר הזרקת שומן עצמי לשדיים מתקבלת לאחר מספר חודשים בלבד, כיוון שיש להמתין לקליטת השומן העצמי בגוף, ורק אז ניתן לדעת האם צריך לחזור על ההליך כדי לתקן א-סימטריה, להגדיל נפח שדיים ועוד.

טכניקה ייחודית במרפאה של ד"ר רובינפור - הזרקת שומן לחזה והוספת שתל קטן

ד"ר רובינפור מציע טכניקה ייחודית וחדשנית להגדלת החזה בעזרת שומן עצמי בשילוב עם שתל קטן, זהו פתרון המתאים לנשים המעוניינות בהגדלת חזה משמעותית יותר. הניתוח מתאים לנשים שיש להן עור דק בשדיים בעקבות דיאטות, הנקות והזדקנות העור. בניתוח המשולב ד"ר רובינפור משלב בין החדרת השתל לרקמה העמוקה של השדיים לבין הזרקת שומן עצמי במעטפת החיצונית של השתל, וכך נמנעים ממראה כדורי בחזה והמטופלת זכה למראה טבעי ומרשים יותר.

כאמור, ד"ר רובינפור מציע טכניקה ייחודית להרדמה בניתוחים פלסטיים, והטכניקה המתקדמת ממזערת כאבים ומפחיתה את זמן ההתאוששות, ובנוסף שיטת ההרדמה מגבירה את סיכויי הקליטה של השומן העצמי בגוף המטופלת.

 

הכנות לקראת הניתוח

ד"ר רובינפור נפגש באופן אישי עם המועמדת לניתוח הזרקת שומן עצמי לחזה, בוחן את נתוני ומאפייני הגוף, לרבות כמות שומן באזורים שונים בגוף האישה, ובסיום שלב הבדיקות מתאמים ציפיות. השיטה אינה מתאימה לנשים רזות שיש להן רקמת שומן מועטת, לנשים שיש לה רקע של סרטן שד במשפחה ולמי שמעוניינת בחזה שופע וגדול. יש מספר בדיקות כלליות כמו בדיקת דם וצילום חזה, והמטופלת חייבת להפסיק לעשן כחודש לפני הניתוח וגם לאחריו.

חשוב לציין כי אין אפשרות לנבא מראש את אחוז השומן שייקלט בשד, ויש להמתין מספר חודשים עד קבלת התוצאה הסופית ורק אז ניתן להחליט על ניתוח נוסף, ויש להמתין 9-6 חודשים לקבלת התוצאה הסופית. תוצאות הניתוח נשמרות למשך שנים רבות ומראה השד עשוי להשתנות בגלל תנודות משקל.

לאחר הניתוח אין צורך באשפוז וההתאוששות קלה ומהירה יחסית, אך יש להימנע מפעילות פיזית מאומצת ולהרבות במנוחה כדי להגדיל את הסיכוי לקליטת השומן העצמי המוזרק לשד.

 

ד"ר רובינפור הינו מומחה לכירורגיה פלסטית ולרפואה אסתטית, מהמובילים בישראל.
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים אסף הרופא.

מנהל מרפאה לרפואה אסתטית ברמת החייל, בה הוא מציע את כל מגוון הטיפולים המתקדמים בתחום האסתטיקה.

ד"ר רובינפור, ביצע ממרום 30 שנות ניסיון ככירורג פלסטי, את כל מגוון הניתוחים הפלסטיים האפשריים הדורשים ניסיון כירורגי רב, במהלכן פיתח טכניקות עבודה ייחודיות שהפכו מודל לחיקוי.

ד"ר רובינפור מקפיד להשתתף בכנסים והשתלמויות מקצועיים בכירורגיה פלסטית ורפואה אסתטית במרכזים מובילים בארץ ובעולם והוא מעודכן בכל הגישות הניתוחיות והטיפולים האסתטיים. ד"ר רובינפור ביצע עד היום בהצלחה אלפי ניתוחים פלסטיים וטיפולי אסתטיקה, הידע והניסיון הרב שצבר הובילו אותו לפתח טכניקות טיפול חדשניות ומתקדמות.

טיפולי הזרקות של חומרי מילוי להצערת עור הפנים, בשימוש החומרים המתקדמים והבטוחים ביותר, מתבצעים במרפאה של ד"ר רובינפור ברחוב הברזל ברמת החייל.

סוגי הניתוחים

הגדלת חזה
הגדלת חזה
הרמת חזה
הקטנת חזה
התקשרו לייעוץ