מיני ליפט

מאת: דוקטור מנו רובינפור

המושג מיני ליפט או מיני מתיחת פנים נכנס לחיינו ב10 שנים האחרונות כאחד הניתוחים הנפוצים ביותר.
עם הגיל עור הפנים שלנו עובר שינוי הגורם לתופעות כמו צניחת לחיים, היווצרות קמטים, טשטוש של קו הלסת, צניחת רקמות באזור הלחי ומעבר לקו הלסת, עודף שומן צווארי ועוד.
אצל נשים רבות בעשור החמישי לחייהן קיימת נפילה בשליש התחתון של פנים ללא שינוי משמעתי בצוואר. לעיתים הזרקות חומרי מילוי מספק את תוצאה רצויה. אבל לרוב קיימת צניחה יותר משמעותית של עור ורקמות של לחיים והזרקות לא מספקות את תוצאה הרצויה. אחד לשבוע אני נתקל באישה שהוציאה אלפי שקלים על הזרקות או חוטים במגוון שונה ללא תוצאה רצויה ובדיוק למקרים האלה אני ממליץ על ניתוח מיני ליפט.
מיני מתיחת פנים הוא מעין ניתוח "ביניים" המומלץ במקרים של נפילה יחסית קלה של עור הפנים.
יש לציין שאפשר לשלב את הניתוח עם ניתוח עפעפיים עליונים או תחתונים.
עם הגיל עור הפנים שלנו עובר שינויים רבים ומשמעותיים וניתן להבחין בשינויי הגיל בגלל מראה עור הפנים והצוואר. שינויי הגיל גורמים לתופעות כמו צניחת לחיים, היווצרות קמטים, טשטוש של קו הלסת, צניחת רקמות באזור הלחי ומעבר לקו הלסת, עודף שומן צווארי ועוד.

מידע כללי על ניתוח מיני ליפט

סימני הגיל באים לידי ביטוי גם במראה הפנים, לכן נשים וגברים כאחד מעוניינים לשפר את מראה הפנים. בין הגורמים המשפיעים על מראה הפנים ניתן למנות גנטיקה, מחלות שונות, ספיגת שומן תת עורי עקב הגיל, חוסר אלסטיות של העור בגלל שינויים הורמונליים, ספיגת עצם, גרביטציה (כוח המשיכה), שינויים דרסטיים במשקל ועוד. יש גם שינויים חיצוניים המשפיעים על עור הפנים שלנו, לדוגמה חשיפה ממושכת לשמש, מתח נפשי, עישון, תזונה לקויה וכו'.
ניתוח מיני ליפט הנו ניתוח פופולארי לשיפור המראה בעיקר של השליש התחתון של הפנים.
בניתוח מיני מתיחת פנים ניתן להסתיר היטב את הצלקת
ניתוח מיני ליפט על ידי ד"ר רובינפור מתבצע בהרדמה מקומית עם או בלי חומרי טשטוש, אפשר לבצע את הניתוח גם בהרדמה כללית בהתאם לרצון המטופל או המטופלת.

מתיחת פנים

הכנות לניתוח מיני ליפט

הניתוח אינו מחייב הכנות מיוחדות למעט הפסקת עישון מספר שבועות לפני הניתוח.
היקף הניתוח נקבע בזמן הייעוץ ע"י ד"ר רובינפור ובהתחשב ברצון המטופל/ת

תהליך הניתוח מיני ליפט

לאחר סימון מתווה הניתוח והאזורים הדורשים טיפול, ד"ר רובינפור ד"ר רובינפור מבצע חתך עדין בחלק הקדמי של האוזן תוך גלישה לאזור קו הפאה כך שכמעט ובלתי ניתן להבחין בצלקת.
לאחר הפרדת העור מהרקמה העמוקה מקבעים ומהדקים את הרקמה באמצעות תפירה ובהמשך מסירים עודפי עור, מותחים קלות את עור הפנים ותופרים את שולי החתך בתפרים נסתרים הנספגים מאליהם. במהלך הניתוח מרימים ומקצרים את השרירים ומשנים את נפח השומן כדי לפסל את מראה הפנים, בהתאם לתוכנית שנקבעה מראש.
ברוב המקרים משלבים במהלך הניתוח טיפולים נוספים כמו הזרקות שומן או שאיבת שומן.
יש לציין שאפשר לשלב את הניתוח עם ניתוח עפעפיים עליונים או תחתונים.

ניתוחים שד"ר רובינפור ממליץ לשלב עם מיני ליפט


ניתן לשלב ניתוחים כגון ניתוח עפעפיים עליונים או תחתונים וניתוחי שדיים.

החלמה והתאוששות מניתוח מיני מתיחת פנים

היתרונות של ניתוח מיני ליפט. ההתאוששות היא קלה וקצרה, ללא כאבים או נפיחות משמעותית.
אין צורך באשפוז לילה לאחר הניתוח,
רוב התפרים נספגים לבד והם מוסתרים על ידי השיער.
תוך מספר ימים חוזרים לשגרה אך יש להימנע מפעילות ספורטיבית במשך 3-2 שבועות.
כיממה אחרי הניתוח אפשר להתרחץ ומומלץ לשמור על היגיינה ולשטוף את האזור במים וסבון, ללא חשש.
תופעות לוואי אפשריות:

שטפי דם קלים
צלקת עדינה באזור החתך
אובדן תחושה זמני בקדמת האוזן
אי נוחות החולפת מאליה תוך זמן קצר
תחושה של מתח באזור הפנים

המומחיות של ד"ר רובינפור בטיפול מיני ליפט

ד"ר רובינפור הוא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית עם ניסיון של למעלה מ-30 שנה
מתמחה בניתוחי מתיחת צוואר ופנים ולאורך שנות עבודתו ביצע בהצלחה כבירה אלפי ניתוחי פנים .
ד"ר רובינפור הוא מומחה בעל שם עולמי ומחלוצי הכירורגיה הפלסטית בישראל, הוא פיתח טכניקות מתקדמות וחדשניות בתחום שהפכו למודל לחיקוי. ד"ר רובינפור מקפיד על שמירת מראה הטבעי של הפנים ולאורך השנים פיתח שיטות מיוחדות להשגת מראה לא מנותח או מלאכותי של הפנים.

שאלות ותשובות בנושא מיני ליפט

הניתוח מחזיק בין 7 ל 10 שנים .לרוב ניתן גם לשפר את הצוואר באופן יחסי ללא ניתוח מלא של צוואר.
בניתוח מיני ליפט מבצעים שלבים דומים לניתוח פנים מלא, כולל קיצור שרירים ושינוי נפח שומן, אך הניתוח פחות חודרני ולא מבצעים התערבות משמעותית בצוואר. את תוצאות הניתוח רואים תוך זמן קצר יחסית, התוצאות המרשימות מחזיקות מעמד לתקופה של 7 עד 10 שנים, כאשר ניתן להבחין לאחר הניתוח גם בשיפור באזור הצוואר, למרות שאין התערבות משמעותית באזור זה.
כדאי לדעת כי אפשר לחזור על הניתוח מספר פעמים, ללא חשש מפגיעה במרקם העור וברקמות שמתחת לעור הפנים. את התוצאות הסופיות רואים לאחר כשלושה חודשים.

האם ניתוח מיני ליפט משאיר צלקת?
ד"ר רובינפור מתמחה בניתוחי מתיחת פנים ופיתח טכניקה מתקדמת וייחודית המאפשרת להסוות את הצלקות באופן כמעט מוחלט. הצלקות שנותרות לאחר הניתוח ממוקמות בקפלים אנטומיים נסתרים מהעין לכן אנשים אחרים לא מסוגלים לדעת האם עברתם ניתוח למתיחת הפנים.

ניתוח מיני ליפט מבוצע בהרדמה מקומית עם טשטוש, אם המטופל מעוניין בכך אפשר לעבור את הניתוח בהרדמה כללית. זהו הליך מהיר ובטוח, כמעט ללא סיבוכים אפשריים.

המאמר נכתב על ידי

ד"ר רובינפור הינו מומחה לכירורגיה פלסטית ולרפואה אסתטית, מהמובילים בישראל.
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים אסף הרופא.
מנהל מרפאה לרפואה אסתטית ברמת החייל, בה הוא מציע את כל מגוון הטיפולים המתקדמים בתחום האסתטיקה.
ד"ר רובינפור, ביצע ממרום 30 שנות ניסיון ככירורג פלסטי, את כל מגוון הניתוחים הפלסטיים האפשריים הדורשים ניסיון כירורגי רב, במהלכן פיתח טכניקות עבודה ייחודיות שהפכו מודל לחיקוי.
ד"ר רובינפור מקפיד להשתתף בכנסים והשתלמויות מקצועיים בכירורגיה פלסטית ורפואה אסתטית במרכזים מובילים בארץ ובעולם והוא מעודכן בכל הגישות הניתוחיות והטיפולים האסתטיים.

התקשרו לייעוץ