איך נראה חזה אחרי הוצאת שתלים

מאת: דוקטור מנו רובינפור

בתקופה האחרונה החלו נשים רבות, בגילים שונים, למאוס בשתלי הסיליקון בחזה והן מבקשות מהרופאים להוציא את השתלים מהשדיים שלהן. נשים פונות למנתחים הפלסטיים כדי להוציא את השתלים מהשדיים מסיבות שונות ומגוונות, לדוגמה נשים שעבר הגדלת חזה בגיל צעיר ובגיל 40 או 50 המראה אינו מתאים להן יותר, נשים שעברו הריונות לידות והנקות והשדיים שלהן התמלאו באופן טבעי כתוצאה מהשינויים שגופן עבר, נשים שחוו צניחת שדיים בגלל המשקל של השתלים ועקב שינויים ביולוגיים אחרים, ויש מצבים שבהם הרופא ממליץ על הוצאת השתל מסיבות בריאותיות.
ההחלטה להוציא את שתלי הסיליקון כרוכה בלא מעט לבטים ובחשש רב מהתוצאה לאחר ההליך הכירורגי. מאחר ויש מגוון סיבות להחלטת אישה המעוניינת בהוצאת שתלים יש להתייחס לכל מקרה לגופו, וכדאי לדעת כי חלק מהנשים מוותרות של שתלי הסיליקון בגלל התוויה רפואית או חשש מכבאי גב ומהתפתחות מחלות שונות, אך בדרך כלל הנשים מעוניינות בהליך הכירורגי לצורך שינוי אסתטי ועקב חוסר שביעות רצונן מהשדיים הגדולים והמראה שהפך ללא אסתטי במרוצת השנים.
לכן, חשוב לדעת כי הניתוח להוצאת השתלים אינו מורכב, אך עדיין מדובר בניתוח לכל דבר על כל המשתמש מכך. אחת ההתלבטויות המרכזיות של נשים המואסות בשתלי הסיליקון היא כיצד ייראה החזה שלהן לאחר הניתוח והוצאת שתלי הסיליקון, והן חוששות מאוד מהמראה האסתטי לאחר הניתוח.

תהליך הוצאת שתלים

ראשית, למי ששוקלת לעבור את הפרוצדורה מומלץ להתבונן בתמונות המבהירות איך נראה חזה אחרי הוצאת שתלים. שנית, חשוב לדעת כי ניתוח להוצאת שתלים מהחזה הוא הליך יחסית פשוט וקצר. פיתחנו במרפאתנו טכניקה חדשה המשלבת בין ניתוח הוצאת שתלים במשולב עם ניתוח הקטנת חזה. קיימים מקרים לאחר הוצאת שתלים בהם החזה נותר נפול ונדרשת התערבות כירורגית בצורת ניתוח הרמת חזה.

ד"ר רובינפור משלב מספר פעולות בזמן הניתוח על מנת להגיע לתוצאה האיכותית ביותר. במהלך הניתוח מצמצמים את רקמת השד, מבצעים הרמת חזה ומעצבים מחדש את עטרת השד, ומעבר לשיפור באיכות החיים המטופלת זוכה בחזה יפה, סימטרי ומעוצב. הניתוח  מתבצע בהרדמה מלאה ואורך בדרך כלל שעתיים. ד"ר רובינפור משתמש במגוון שיטות וטכניקות במהלך ניתוח להוצאת שתלים מהחזה:

שיטת העוגן – בפרוצדורה זו מבצע המנתח חתך עדין לאורך קו התפרים שדומה לאות T בצורה הפוכה. יש לציין כי ניתוח בשיטה זו משאיר תפרם מסביב לפטמה בקו אנכי מהפטמה לעבר החלק התחתון של השד, ובסוף הניתוח הוא מבצע את התפירה לאורך הקפל התת-שדי על מנת להסתיר ככל הניתן את הצלקת ולקבל מראה אסתטי, נקי ויפה.

שיטה נוספת בה משתמש ד"ר רובינפור על מנת להסתיר את הצלקות היא השיטה הוורטיקאלית – שיטה זו מתאפיינת בצלקת מסביב לפטמה בקו אנכי, ובה הד"ר נמנע מחתך וצלקת בקפל התת שדי. בטכניקה זו מכווץ ד"ר רובינפור את עודפי העור בקו האנכי והתוצאה האופטימלית מתקבלת לאחר שלושה חודשי החלמה. במהלך ניתוח להקטנת חזה נפח השד מוקטן על ידי הוצאת רקמת השד השומני בשילוב של הסרת עודפי עור ומיקום הפטמה והעטרה

אם נדרש טיפול גם בקופסית, כלומר ברקמת הקפסולה, לאחר שמגלים התקשות ברקמה זו, הרופא המנתח יכול להסיר את הרקמה המודלקת או המזוהמת וכך מצבה של רקמת הצלקת צפוי להשתפר בהדרגה. רקמת הקפסולה היא בעצם מעין שק של רקמה צלקתית העוטפת את שתלי הסיליקון, הרקמה נוצרת בשבועות הראשונים לאחר השתלת השתלים. כתוצאה מהיצרות הקופסית יש נשים הסובלות מתחושה של אי נוחות באזור, מכאבים ולעיתים גם מעיוות אסתטי ומשד נוקשה למגע.

תהליך ההחלמה לאחר הוצאת שתלי הסיליקון

תהליך ההחלמה מהוצאת שתלים מהחזה קל יחסית ואורך בין שבוע לשבועיים. בימים הראשונים יש תחושת אי נוחות שחולפת במהרה, והמטופלת עלולה לסבול מכאבים באזור הניתוח, אדמומיות ונפיחות באזור, אך תופעות אלו חולפות מאליהן ככל שהזמן עובר. ברוב המקרים לאחר ניתוח להוצאת שתלים מהחזה יש צורך בנקז על מנת לנקז את ההפרשות והנוזלים מהשד בטווח המיידי. שימוש בנקז מונע הצטברות נוזלים ובצקות בשדיים.

מאחר והמטופלת משוחררת לביתה לאחר 6 שעות בתום הניתוח, מקובל להוציא את הנקז כבר לאחר יומיים שלושה, בדרך כלל במהלך הביקורת הראשונה אצל המנתח הפלסטי. לאחר ניתוח הקטנת חזה המטופלת יכולה לחזור לשגרה במהירות. לאחר כשבוע ממועד הניתוח ניתן לחזור לעבודה משרדית רגילה, ולפעילות גופנית רגילה ניתן לחזור בהדרגה, תחילה בהליכה ולאחר חודש וחצי ניתן לחזור לפעילות מלאה בחדר הכושר.

מרפאתנו מספקת לקהל לקוחותיה הנאמן טיפולים אסתטיים ואיכותיים תוך שמירה על סטנדרט גבוה של רפואה ושמירה על קשר ומעקב על המטופלות ומצבן הרפואי לאחר ביצוע הניתוח. נשים המעוניינות לעבור את טיפול הקטנת והרמת החזה במרפאתנו יקבלו את הטיפול האידיאלי והמשתלם ביותר, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה רפואית.

כמה זמן לוקח לחזה לחזור למראה הטבעי?

חשוב לציין כי לאחר הניתוח להוצאת השתלים החזה בדרך כלל אינו חוזר למראהו הטבעי לפני ההשתלה. עם זאת, במצבים שבהם המטופלת עלתה במשקל מאז הניתוח להגדלת החזה – יתכן ונפח השדיים לאחר הניתוח יתמלא קצת. אם בניתוח להגדלת החזה המטופלת בחרה בשתלים בנפח סביר והגיוני, העור ורקמת השד יכולים לחזור לקדמותם באופן מהיר יחסית, וכדאי להמתין כמה חודשים, ועד כחצי שנה, ורק אז לבחון את המראה האסתטי ולהחליט האם האישה מעוניינת לעבור הליך כירורגי נוסף לצורך הרמת חזה משנית, הידוק רקמת השד, הסרת עודפי עור ובהתאם לצורך לשנות את גודל העטרה. ניתן לקבל החלטה על הליך הרמת החזה טרם הוצאת השתלים וכך הרופא יבצע בהליך אחד את הוצאת שתלי הסיליקון והרמת החזה, ובמקרה זה תקופת ההחלמה תתארך.

מהן הסיבות העיקריות להוצאת השתלים?

כאמור, יש סיבות בריאותיות להוצאת השתלים או סיבות אסתטיות. הסיבות העיקריות לניתוח להוצאת שתלי הסיליקון הן:

 – היווצרות קופסית (רקמת קפסולה).
 – רקמת קפסולה מודלקת או מזוהמת שיש להוציאה.
 – שדיים גדולים המכבידים על אזור הגב והכתפיים.
 – מראה אסתטי לא יפה.
 – השתלה של שתלי סיליקון גדולים בגיל צעיר שאינם מתאימים עוד לגיל המטופלת.
 – שינויים בנפח החזה עקב שינויים ביולוגיים, לרבות עליה במשקל, לידה, הריון וכו'.

 

המאמר נכתב על ידי

ד"ר רובינפור הינו מומחה לכירורגיה פלסטית ולרפואה אסתטית, מהמובילים בישראל.
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים אסף הרופא.
מנהל מרפאה לרפואה אסתטית ברמת החייל, בה הוא מציע את כל מגוון הטיפולים המתקדמים בתחום האסתטיקה.
ד"ר רובינפור, ביצע ממרום 30 שנות ניסיון ככירורג פלסטי, את כל מגוון הניתוחים הפלסטיים האפשריים הדורשים ניסיון כירורגי רב, במהלכן פיתח טכניקות עבודה ייחודיות שהפכו מודל לחיקוי.
ד"ר רובינפור מקפיד להשתתף בכנסים והשתלמויות מקצועיים בכירורגיה פלסטית ורפואה אסתטית במרכזים מובילים בארץ ובעולם והוא מעודכן בכל הגישות הניתוחיות והטיפולים האסתטיים.

התקשרו לייעוץ