ניתוח פלסטי

מאת: דוקטור רובינפור

מעוניינת לעבור ניתוח להגדלת החזה? האם החזה שלך גדול ונפול ואת חולמת על ניתוח להקטנת חזה? האם עור הצוואר שלך מלא בקמטים ואת מעוניינת לעבור פרוצדורה למתיחת צוואר? רוצה לעבור מתיחת פנים, הרמת עפעפיים או ניתוח פלסטי ואסתטי אחר?
ובכן, נשים וגברים כאחד פונים לניתוחים פלסטיים וקוסמטיים כדי לתקן פגמים שונים בגופם ובפניהם, כאשר ניתוח פלסטי דורש התערבות כירורגית וכולל הרדמה. המטרה היא התערבות מזערית ככל הניתן מבלי לפגוע באיברים ובתפקודם, וכדי לשפר את המראה של המטופל או המטופלת יש להבין את משמעות הפרוצדורה, הסיכונים והסיבוכים האפשריים, לכן חשוב לזכור כי כל ניתוח פלסטי הוא ניתוח לכל דבר ועניין ויש לקבל החלטות נכונות כמו היכן לבצע את הפרוצדורה הכירורגית ואצל מי.

מה נחשב לניתוח פלסטי?

ענף הניתוחים הפלסטיים, כמו גם הטיפולים האסתטיים, הולך ומתפתח במהירות, יש שיטות חדישות לניתוחים ולטיפולים. כיום יש רופאים מתחומים שונים הרשאים לבצע את הפרוצדורות השונות, בהתאם לתחום התמחותם, למשל אורתופדים ואורולוגים המציעים ניתוחים להגדלת חזה ושאיבת שומן, כירורגים המציעים טיפולי הזרקות למילוי קמטים והחלקת קמטוטים ועוד. מאחר ולמטופלים אין ידע רפואי, ורבים אינם מבינים מהם ההבדלים בין ניתוח פלסטי לבין טיפול אסתטי, אין למטופלים את היכולת והכלים הנדרשים להעריך מומחיות ומקצועיות של כירורג פלסטי מיומן ובעל ניסיון עשיר. לא מעט מהישראלים משוכנעים כי ניתוח פלסטי הוא טיפול פשוט ומהיר לתיקון פגמים אסתטיים, אך בפועל זהו ניתוח לכל דבר. לכן, הכלל שחייב להנחות כל אדם המעוניין לשפר פגמים בפניו ובגופו הוא לבחור רק כירורג פלסטי מומחה המורשה לבצע את הפרוצדורה בבית חולים או במרפאה מצוידת היטב, ואין ללכת שבי אחר מחיר זול או להסכים לעבור ניתוח על ידי בעלי מקצועי העוסקים ברפואה או במקצועות הפרא רפואה.
דוגמאות של ניתוחים פלסטיים פופולריים החייבים להתבצע על ידי כירורג פלסטי מומחה:
שאיבת שומן. ניתוחי חזה כמו הגדלת או הקטנת חזה , לרבות החלפת שתלים והרמת חזה, כולל הקטנת חזה לגברים. מתיחת צוואר. מתיחת בטן והצרת היקפים. ניתוח למתיחת פנים, כולל מיני ליפט ותיקון סנטר. ניתוח אף. ניתוח הרמת עפעפיים.

מהם ההבדלים בן ניתוח פלסטי לבין פרוצדורה שאינה ניתוח?

ניתוח פלסטי דורש התערבות כירורגית, זהו ניתוח לכל דבר המחייב בדיקות מקדימות, הכנה נכונה לקראת הניתוח, תיאום ציפיות עם המטופל, מפגש עם מרדים, טיפול נמרץ ובנק דם זמין, הרדמה וחדר התאוששות לאחר הניתוח, השגחה רפואית צמודה, ביקורות לאחר הניתוח ועוד. המטרה היא לבצע התערבות כירורגית מזערית ככל הניתן כדי לאפשר התאוששות והחלמה מהירה, למזער סיכונים וסיבוכים ועוד. כאשר עוברים פרוצדורה שאינה ניתוח מדובר בטיפול אסתטי ללא התערבות כירורגית פולשנית, הטיפול לא מחייב הרדמה מקומית או כללית, ניתן במקרים רבים להסתפק בחומרי אלחוש, וההחלמה מהירה ולרוב ניתן להשתחרר הביתה לאחר התאוששות קלה ומהירה במרפאה.

אילו הכנות נדרשות לקראת הניתוח?

פגישת ייעוץ ראשונית עם הרופא הפלסטי המומחה, בדיקת היסטוריה רפואית, שיחה עם מרדים, בדיקות מקדמיות בהתאם לניתוח, למשל בדיקת דם, אק"ג, צילום חזה וכו'.

מי יכול לעבור ניתוח פלסטי?

לניתוחים הפלסטיים יש יתרונות רבים, יחד עם זאת מאחר וזהו ניתוח לכל דבר יש אנשים שאינם יכולים לעבור את הפרוצדורה הכירורגית. לפני כל ניתוח פלסטי מתקיימת פגישת ייעוץ עם הרופא המומחה, במהלך הפגישה הרופא בוחן את התיק הרפואי שלכם ומבצע תשאול מקיף כדי להבין מהי מטרת הניתוח מבחינתכם והאם אתם מתאימים להליך הכירורגי מבחינת בריאותית ונפשית. רופא מומחה יסרב לנתח אתכם אם הוא מגיע למסקנה כי אינכם מתאימים לניתוח על סמך בדיקותיו והתיק הרפואי. יש לציין כי רבים מהצעירים והצעירות המעוניינים לעבור ניתוחים פלסטיים משוכנעים כי הניתוח יפתור להם את כל הבעיות בחיים, מה שכמובן אינו נכון. אמנם, הניתוח מתקן פגמים ומשפר באופן משמעותי את המראה החיצוני, הוא גם יכול לתרום לחיזוק הדימוי העצמי, אך זהו ניתוח המחייב בדיקות, הכנות, הרדמה ותקופת החלמה, יש לא מעט סיבוכים אפשריים וחייבים להכיר את הסיכונים ותופעות הלוואי מראש, ולהיות מוכנים נפשית להליך הכירורגי ולמראה בתקופת ההחלמה.

טווח הגילים לניתוחים פלסטיים

באופן כללי, ניתן לעבור ניתוח פלסטי מגיל אפס ועד גיל יחסית מבוגר. יש ניתוחים המבוצעים אצל תינוקות מיד לאחר הלידה, בעיקר לצורך תיקון פגמים כמו הסרת אצבע עודפת, הסרת שרך עור בקדמת האוזן ועוד. עם זאת, נהוג לעבור ניתוחים פלסטיים לאחר שהגוף סיים להתפתח, ובגיל מבוגר יש להתייחס למצב הבריאותי, וכל עוד בריאים ניתן לעבור ניתוח גם אחרי גיל 90. ניתוחים פלסטיים נפוצים בקרב נשים הגדלת חזה. ניתוח אף. שאיבת שומן. מתיחת פנים. מתיחת בטן. מתיחת צוואר. ניתוח עפעפיים. הגדלת ועיצוב ישבן. ניתוחים פלסטיים נפוצים בקרב גברים ניתוח אף. שאיבת שומן. גניקומסטיה. עיבוי פין. ניתוח קוביות בבטן. הקטנת חזה לגברים .

סיכונים אפשריים לניתוחים פלסטיים שונים

כאמור, ניתוח פלסטי הוא ניתוח לכל דבר, לכן יש סיכונים שחשוב להכיר מראש. לכל ניתוח יש סיכונים מעט שונים, והסיכונים העיקריים של ניתוחים פלסטיים הם זיהומים, פתיחת תפרים, דימומים ושטפי דם, דלקת, צלקות, א-סימטריה ועוד.

חשיבות הטיפול והליווי על ידי כירורג פלסטי מומחה

מומלץ לעבור ניתוח פלסטי רק על ידי רופא פלסטי מומחה ומנוסה, במרפאה מצוידת היטב או בבית חולים. יש לבחור רופא מנתח מומחה ובכיר המוכר בארץ, לאחר הכנות מקדימות ובדיקות רפואיות שונות, ולאחר תיאום ציפיות, הבנת התהליך והבנת הסיכונים האפשריים. הליווי והטיפול של רופא מומחה מבטיח תוצאות אסתטיות מרשימות לאורך זמן, מינימום סיבוכים, החלמה מהירה יותר וליווי צמוד המבטיח שקט נפשי.
התקשרו לייעוץ