סימנים לדליפת שתל סיליקון

נשים רבות בוחרות לבצע ניתוחים להגדלת השדיים, שזו בחירה אסתטית פופולרית אך במקביל כזו שטומנת בחובה סיכונים בריאותיים רבים.

הניתוח יכול להוביל כדוגמת סיבוכים כמו עיוות השד וצורתו, איבוד נפח השד, מראה גרוע יותר מלפני הניתוח ואף סיבוך מסוכן מאוד שנקרא דליפת שתל סיליקון. מה יכול לגרום לכך, האם זה מסוכן ומהם הפתרונות במקרה של דליפה?

השתלת שתלי סיליקון לשדיים היא תופעה שצוברת תאוצה בקרב נשים רבות בעשורים האחרונים, ואכן מדובר במהלך שמשפר את נראות החזה ובמקרים רבים גם את דימויה ובטחונה העצמי של האישה שעוברת אותו. אך אין טוב בלי רע, ולעיתים יכולים להיות מקרים של דליפת שתל הסיליקון בעקבות מגוון תרחישים. נרגיע אתכן ונאמר שזה עניין פתיר, אך בכל זאת יש הכרח לטפל בו ולפתור אותו כאשר הוא מתרחש בהקדם האפשרי.

מהן הסיבות לדליפה של שתלים?

כל ניתוחי הגדלת החזה כוללים שכבה נוספת וחיצונית של סיליקון שיכולה פוטנציאלית לפתח קרע או חור שנקרא דלף. דליפה בסיליקון יכול לקרות בגלל מגוון רחב של סיבות וגורמים, ביניהם התיישנות טבעית של השתלים, טראומה העלולה להתרחש בעקבות תאונת דרכים, החדרת מחט במהלך בדיקת ביופסיה, או גורמים אחרים. כיום ישנם שני סוגים פופולריים של שתלים – שתלים בשיטת Dual Plane, ושתל המבוסס על סיליקון. ישנם גם שתלים עם מי מלח, אך שיטה זו פחות פופולרית כיום בגלל שהוכח כי היא פחות יעילה. כאשר שתל המבוסס על מי מלח נקרע מי המלח שנמצאים בתוכו דולפים ממנו במהירות – על פי רוב בתהליך לאורך מספר ימים – והחזה נראה מעט כאילו הוצא ממנו האוויר, כך שניתן לגלות במיידית שיש קרע. בשתלים מסוג זה מי המלח נספגים בתוך הגוף.

כאשר שתל מסיליקון נקרע, הג'ל שנמצא בתוכו זולג החוצה באיטיות בגלל שהוא סמיך יותר, כך שלוקח זמן לגלות שלמעשה קיים קרע, ולעיתים אפשר לא לקלוט את זה בכלל, מכיוון שהוא יכול להישאר לכוד בתוך רקמת השד בתהליך שידוע גם כ"קרע שקט". ג'ל סיליקון, בניגוד לתמיסת המלח, אינו נספג בתוך הגוף.

יש לי דליפה בשתל, מה זה אומר והאם זה מסוכן?

שתלי סיליקון בשדיים שחוו קריעה או דלף יכולים לגרום לכאבים עזים בשדיים ואף לשינוי צורה במבנה ומרקם החזה של האישה הסובלת מהתופעה. למרות זאת ועל אף מחקרים שבוצעו בנושא, לא הוכח כי קרעים בשתלים בשדיים גורמים לסרטן השד, בעיות ייצור ומחלות רקמה רכה למיניהן. כאמור, התופעה עליה נשים אשר ביצעו את הניתוח הזה מדווחות עליה בשיעור הגבוה ביותר הם כאבים ונפיחות לא שגרתית באזור השדיים. בנוסף, רקמות צלקתיות נוספות עלולות לצוץ בסביבת הניתוח והשתלים, שיכולות ליצור בעיות נוספות כדוגמת כאב, אי נוחות כללית ונפיחות, שינוי בצורת וגודל השדיים, הופעת גושים והתקשות של השדיים. אז בהחלט ניתן לקבוע כי מדובר בתופעה מסוכנת שמצריכה פתרונות מהירים ואפקטיביים.

פתרונות לתופעת דליפת שתל סיליקון?

קודם כל, להירגע. הרפואה המודרנית מביאה איתה מגוון פתרונות לבעיה, אך הדבר הראשון שעל האישה הסובלת מן התופעה לגשת לייעוץ עם מנתח פלסטי מומחה לכירורגיה פלסטית שיוכל לייעץ לה בעת המשבר הזה ולמצוא את הפתרון המותאם לה ולצרכיה הגופניים הבלעדיים. זאת ועוד, בדיקות MRI או אולטרסאונד יכולות לסייע רבות במציאת הבעיה והפתרון לה.

מטבע הדברים ובהתאם לייעוץ כירורגי מתאים, ניתן לבצע הליך של הוצאת שתלי הסיליקון מן הגוף. הליך זה הוא הליך שגרתי אותו ניתן לבצע אצל אותו הרופא שהכניס את השתלים מלכתחילה במעין סגירת מעגל רפואית, וכמו כן הוא יכול לבצע עבור האישה, אם היא חפצה בכך, תהליך שגרתי לא פחות של החלפת השתלים בעלי הקרעים בשתלים אחרים. הליכים אלו מתבצעים בהרדמה מלאה תוך השגחה רפואית צמודה וצפויים לסייע רבות בתהליך ההחלמה של הגוף ושל האישה.

אם אתן סובלות מדליפת שתל סיליקון או חוששות שהוא נפגע ועלול לדלוף – צרו קשר עם מרפאתנו ואנחנו נשמח לסייע לכן.

התקשרו לייעוץ